معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

تضییع حقوق مصرف‌کنندگان را بر نمی‌تابیم

تبریز(پانا) - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر تداوم نظارت‌های میدانی و سیستمی بویژه در حوزه کالاهای اساسی، عنوان کرد به هیچ عنوان تضییع حقوق مصرف‌کنندگان تحمل نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۵۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تضییع حقوق مصرف‌کنندگان را بر نمی‌تابیم

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، یوسف پایدار با بیان اینکه تمهیدات لازم در راستای بازرسی هوشمند و استفاده از سامانه های جامع انبار و تجارت پیش بینی شده است، گفت: با تشکیل دوره های آموزشی متعدد و انجام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اتحادیه ها، انجمن ها و تشکل های صنفی استان در قالب فضای مجازی ، پیامک ، بنر و استند و جلسات حضوری، ضرورت ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در سامانه ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات نظارتی سازمان صمت استان، ادامه داد: به دلیل احراز تخلف عرضه خارج از شبکه 2 هزار پاکت سیمان، توسط یکی از واحدهای عمده عرضه کننده این محصول، اقدام به تشکیل پرونده تخلفاتی به ارزش 122 میلیون تومان برای این واحد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی کالاهای اساسی و اقلام ضروری در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان با جدیت دنبال می شود و بر همین اساس پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی 140 میلیون تومان برای یکی از واحدهای توزیعی عمده گوشت مرغ به دلیل عرضه خارج از شبکه 3 تن مرغ گرم، تشکیل شد.

پایدار اضافه کرد: به منظور تداوم اقدامات نظارتی این معاونت در حوزه بازار، برای یکی از واحدهای تولیدی پرونده تخلفاتی به ارزش 300 میلیون تومان به دلیل تقلب در فروش ابزارآلات و تجهیزات کارگاهی تشکیل شد.

وی گفت: اقدامات نظارتی این سازمان در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان با استفاده از سامانه های جامع انبار و تجارت با جدیت و با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاه های نظارتی استانی در حال پیگیری بوده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات به شدت برخورد خواهد شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور گزارش ها و شکایت های خود را از طریق سامانه این سازمان و تلفن گویای 124 ستاد خبری منعکس کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار