مدیر آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان اسلامشهر:

فرآیند آموزش مجازی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان استثنایی باشد

دانش‌آموزان ناشنوا مشکلات بیشتری دارند

اسلامشهر(پانا) - مدیر آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان آموزش و پرورش اسلامشهر تاکید کرد فرآیند آموزش مجازی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان استثنایی به خصوص دانش‌آموزان ناشنوا باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فرآیند آموزش مجازی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان استثنایی باشد

سمیه غلامی، مدیر آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با شرایط تحصیل دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید ۱۴۰۱-۱۴۰۰در گفت و گو با پانا اظهار کرد:«الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس استثنایی از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ارسال شده است و مدارس استثنایی هم همسو با مدارس عادی و طبق دستورالعمل دریافتی رو به بازگشایی تدریجی می‌روند.»

وی بیان کرد:«از آنجا که میانگین تعداد دانش‌آموزان هر کلاس در مدارس استثنایی ۶ نفر است، این آمار پایین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از طرفی سرعت گرفتن فرآیند واکسیناسیون دانش‌آموزان را در شرایط ویروس کرونا امکان‌پذیر خواهد کرد و شرایط لازم را برای بازگشایی با کمترین آسیب فراهم کرده است.»

غلامی تصریح کرد:«فقط تفاوت‌هایی در فرآیند اجرائی شدن این مهم در مدارس استثنایی با مدارس عادی وجود دارد و این مدارس را با چالش‌هایی مواجه می‌کند که از آن جمله می‌توان به اهمیت خدمات توانبخشی اشاره کرد که بر عهده مدارس استثنایی است، بنابراین علاوه بر توجه به اطلس آموزشی در مدارس استثنایی می‌بایست به اطلس توانبخشی هم توجه و برای آن برنامه‌ریزی کرد.»

مدیر آموزشگاه دختران استثنایی باغچه‌بان آموزش و پرورش اسلامشهر بیان کرد:«همچنین مورد دیگری که مدارس استثنایی با آن مواجه هستند فراهم کردن شرایط سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان است، چرا که تمام دانش‌آموزان این مدارس برای آمدن به مدرسه نیازمند استفاده از سرویس ایاب و ذهاب هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سرویس‌های دانش‌آموزان مدارس استثنایی، هزینه ایاب و ذهاب را چند برابر می‌کند.»

وی تأکید کرد:«در این رابطه سید‌جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قول مساعد برای دو برابر کردن اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی داده‌اند که تحقق این موضوع بخش اعظمی از مشکلات پیش رو برای بازگشایی مدارس را حل خواهد کرد.»

غلامی خاطرنشان کرد:«آموزشگاه باغچه‌بان آموزش و پرورش اسلامشهر نیز با توجه به دستورالعمل‌های دریافتی در حال دریافت مجوزهای لازم برای اجرایی کردن فرآیند آموزش به شکل ترکیبی(مجازی، حضوری) است و امیدواریم این مهم در آینده نزدیک عملی شود، چرا که تجربه نشان داده، فرآیند آموزش مجازی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان استثنایی به ویژه دانش‌آموزان ناشنوا باشد.»

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار