معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

اجرای بیش از 1500 طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از وجود یک هزار و 545 طرح صنعتی در دست اجرا در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بیش از 1500 طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی

نادر اصغرپور با بیان اینکه این طرح‌ها با سرمایه گذاری افزون بر ۲۳ هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان اجرا می‌شود افزود: با عملیاتی شدن طرح‌های یاد شده در مجموع زمینه اشتغال بیش از ۴۳ هزار نفر فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های مذکور، ۹۳۶ طرح پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی دارد.
اصغرپور همچنین گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۲۸۱ فقره جواز تأسیس صادر شده که از این تعداد هزار و ۱۵۷ فقره جواز تأسیس ایجادی و ۱۲۴ فقره جواز تأسیس توسعه‌ای است.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت استان افزود: رشد ۳۳ درصدی صدور جواز‌های تأسیس در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، نشان از علاقه مندی تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالین اقتصادی به سرمایه گذاری در شهرک‌های تخصصی است.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد است.
اصغر پور اضافه کرد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات ازلاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی از جمله گروه‌های صنعتی بوده اند که بیشترین میزان صدور جواز‌های تأسیس ایجادی را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به ۱۲۴ جواز توسعه‌ای صادره در استان گفت: میزان صدور جواز‌های تأسیس توسعه‌ای در ۶ ماهه اول سال، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۴۴ درصدی داشته که نشانگر توجه واحد‌های صنعتی استان به افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات تولیدی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار