مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

برنامه تحولی سواد حرکتی در بین دانش آموزان قزوینی اجرا می‌شود

قزوین(پانا)-حسنعلی اصغری گفت برنامه تحولی سواد حرکتی برای افزایش نشاط و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان قزوینی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تحولی سواد حرکتی در بین دانش آموزان قزوینی اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 1400، گفت: برنامه تحولی سواد حرکتی برای افزایش نشاط و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان قزوینی اجرا می‌شود.

حسنعلی اصغری روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: برنامه تحولی آموزش و پروش موضوع سواد حرکتی انتخاب شده که با توجه به شرایط موجود بسیار مهم ارزیابی می شود.
وی افزود: سال گذشته برنامه تحولی "کوچ" در زمینه افزایش وزن و ورزش در بین دانش آموزان بود که یافته های حاصل از آن پروژه نشان داده با چاقی و اضافه وزن دانش آموزان مواجه بوده و کرونا باعث شده این معضل افزایش پیدا کرده است.

این مسئول گفت: در چنین اوضاعی آموزش و پرورش سواد حرکتی را مطرح کرده که بسیار مهم ارزیابی می شود و اگر نتوان به درستی با این موضوع نگاه کرد با مشکلات بسیار زیادی در آینده دانش آموزان مواجه خواهیم شد.

اصغری اضافه کرد: سواد حرکتی ترکیبی از حرکت های پایه، بنیادی و ورزشی برای شرکت در حرکت ها برای ارتقای شرایط ایمنی دانش آموز است و باید به طور کامل و دقیق برای کودکان اجرایی شود.

وی اظهار داشت: از ۲ تا ۱۲ سال سن سواد حرکتی است و اگر این اقدام به خوبی نهادینه نشود دانش آموز و کودکان با مشکلات زیادی روبه رو خواهند شد.

این مسئول گفت: سواد حرکتی مقدمه سلامتی، اعتماد به نفس و ایمنی است و باید از سوی خانواده ها هم با حساسیت بیشتری دنبال شود تا بدین وسیله کودکان و نوجوان در جامعه با مشکل رو به رو نشوند.

وی افزود: سواد حرکتی امکان دست یابی به سبک زندگی سالم را برای دانش آموزان فراهم می کند و منجر به ایجاد اعتماد به نفس در بین آنها می شود.

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین اضافه کرد: در اجرای این طرح تحولی بسیاری از دستگاه ها نقش دارند که امیدواریم با اجرای کامل این برنامه منجر به اجرای هرچه بهتر این طرح در استان قزوین باشیم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح هدایت اظهار داشت: استان قزوین در زمینه تهیه تب لت و گوشی هوشمند در کشور رتبه سوم را کسب کرده است، البته همچنان در برخی از موضوعات دانش آموزان با مشکلاتی رو به رو هستند که امیدواریم با ورود خیران و همت مسوولان این مشکلات برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار