وزیر راه: برای اتصال راه‌آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان تلاش می‌کنیم

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تداوم پروژه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان مطالبه مردم استان است عنوان کرد که برای تحقق آن تلاش می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه: برای اتصال راه‌آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان تلاش می‌کنیم

به گزارش ایرنا ، رستم قاسمی روز جمعه در جلسه شورای اداری نمین افزود: برای تکمیل راه‌آهن اردبیل یک هزار میلیارد تومان در این سفر اختصاص داده می‌شود، همچنین برای اتصال آن به پارس‌آباد اعتبار لازم تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: احداث بزرگراه‌ها هم در این استان مورد مطالبه مردم است و مقرر است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است و نیازمندی استان در احداث بزرگراه بیش از ۸۰۰ کیلومتر می‌باشد.

قاسمی بهسازی راه‌های روستایی را یادآور شد و گفت: برای بهسازی راه‌های روستایی ۶۰ میلیارد ریال در این سفر اختصاص داده می‌شود.

وی درباره تامین مسکن در دولت سیزدهم افزود: برای احداث مسکن در قالب جهش تولید، زمین رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ محدودیتی هم در این باره وجود ندارد و تلاش ما بر این است به میزان متقاضی در تمام شهرها مسکن ساخته شود.

قاسمی گفت: در استان اردبیل هر سال ۲۰ هزار واحد مسکونی و تا چهار سال آینده ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود.

وی احداث کارخانه‌های صنعتی در نمین را ضروری خواند و گفت: وجود کارخانه صنعتی آرتا پلاست فرصت بزرگی است که با وجود این کارخانه بی‌نظیر کشور نباید هیچ بیکاری در نمین وجود داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال و کار آفرینی‌ ، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی الزامی است و دولت آماده حمایت از بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

قاسمی درباره آب آشامیدنی روستاها هم گفت: تامین آب آشامیدنی در روستاهای این استان هم مورد مطالبه قرار گرفته که این مشکلات در جلسه هیات دولت بررسی شده و تصمیمات لازم هم اتخاذ خواهد شد.

رئیس‌جمهوری در سفر هشتم استانی خود روز جمعه به اردبیل سفر کرد. این سفر یک روزه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار