حاشیه عجیب حراج جدید ایران‌خودرو

تهران (پانا) - خودروسازان همچنان درگیر بحران نداشتن قطعه و زیان انباشته هستند و در این شرایط هم دست از اجرای طرح‌های پیش‌فروش برنمی‌دارند، اما عجیب آنجاست که ایران خودرو در حراج اعلامی جدیدش مبلغ پیش پرداخت را کمتر از ۵۰ درصد قیمت فعلی خودرو تعیین کرده است.

کد مطلب: ۱۲۲۴۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
حاشیه عجیب حراج جدید ایران‌خودرو

به گزارش تجارت‌نیوز، خودروسازان همچنان درگیر بحران نداشتن قطعه و زیان انباشته هستند و در این شرایط هم دست از اجرای طرح‌های پیش‌فروش برنمی‌دارند.

طبق اعلام سازمان بازرسی بیش از ۱۴۰ هزار خودرو ناقص به دلیل تامین نشدن قطعات آنها در پارکینگ خودروسازان وجود دارد. طبق ادعای خودروسازان آنها سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروش را تقبل می‌کنند. بحران بدهی آنها هم جدی است. طبق برآورد اخیر که در دنیای اقتصاد منتشر شده بود میزان بدهی آنها معادل ۸۰ درصد ارزش دارایی در بخش ساختمان آنهاست.

با چنین وضعیتی آنها قرار است تعهدات جدید را بپذیرند. آن هم با وعده‌های عجیبی مثل اینکه تنها با پرداخت ۸۶ میلیون تومان صاحب خودرو پژو ۲۰۷ شوید.

شرکت ایران خودرو مرحله جدید پیش فروش شش محصول خود با موعد تحویل حداکثر یک ساله ویژه مهر ماه را اعلام کرد. این طرح از پنجشنبه ۲۹ مهرماه آغاز شده و تا یکشنبه دوم آبان ادامه خواهد داشت و در آن تارا دستی، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، راناپلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دستی و اتوماتیک به صورت قرعه‌کشی عرضه شده‌اند.

نکته مهم این است که در این بخشنامه مبلغ پیش پرداخت کمتر از ۵۰ درصد قیمت فعلی خودرو است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار