قیمت دلار و نتیجه مذاکرات بر قیمت خودرو اثر ندارد

تهران (پانا) - چراغ سبز دولت به واردات خودرو، تعداد فروشندگان خودرو را زیاد کرد. این در حالی است که فروشندگان حتی حاضر نیستند خودروهای خود را ارزان بفروشند. در این شرایط آیا قیمت خودرو در هفته اول آبان ارزان می‌شود؟

کد مطلب: ۱۲۲۴۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت دلار و نتیجه مذاکرات بر قیمت خودرو اثر ندارد

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی پیش وزیر صمت با واردات خودرو موافقت کرد. هر چند این گفته یکی از نمایندگان مجلس است و هنوز سیدالرضا فاطمی‌امین، نسبت به واردات خودرو موضع رسمی خود را اعلام نکرده است.

در این بین، برخی از فروشندگان می‌گویند دولت درباره واردات خودروهای خارجی وقت خریده تا ببیند آیا مذاکرات به سرانجام روشنی می‌رسد یا خیر؟ چنانچه مذاکرات به سرانجام برسد، وعده دولت عملی شده و واردات خودرو آزاد می‌شود. اما اگر مذاکرات به سرانجام نرسد چه؟ در این شرایط چه اتفاقی برای بازار خودرو رخ می‌دهد؟

فعالان بازار می‌گویند در صورت عدم توافق، قیمت دلار دوباره روند افزایشی پیدا می‌‎کند که این مساله باعث گرانی خودروهای ایرانی و خارجی می‌شود.

حالا آیا آزادسازی واردات خودرو بر بازار پرنوسان ایران تاثیری دارد؟ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مشهد در پاسخ به این پرسش گفت: با چراغ سبزی که دولت برای واردات خودروهای خارجی نشان داد رکود در بازار خودرو بیشتر شد. تعداد فروشندگان خودرو زیاد است اما فعلا خریداران دست نگه داشتند.

حمیدرضا حیدری در گفتگو با تجارت‌نیوز افزود: بدون شک با آزادسازی واردات، خودرو ارزان می‌شود. کاهش چشمگیر قیمت خودرو به سیاست‌های دولت بستگی دارد که هنوز درباره آن صحبتی نشده است.

قیمت خودروها تغییر کرد؟
انتشار خبر آزادسازی واردات خودرو، برای ورود این بازار به یک دوره جدید رکود کافی بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروها در روز چهارشنبه (۲۸ مهر ۱۴۰۰) تغییر چندانی را ثبت نکرد. به عنوان مثال، تنها خودروی دنا پلاس اتوماتیک کاهش قیمت داشت. دنا پلاس اتوماتیک توربو با سه میلیون تومان کاهش، به ۳۵۷ میلیون تومان رسید.

حیدری، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو مشهد بیان کرد: قیمت خودروهای خارجی و ایرانی ثابت باقی مانده است. باتوجه به اینکه معامله‌ای در بازار شکل نمی‌گیرد، نمی‌توان قیمت خودروها را اعلام کرد. در شرایط فعلی کسانی که نیاز به پول دارند، حاضرند خودروهای خود را زیر قیمتی که خریدار اعلام می‌کند، بفروشند اما باز معامله‌ای رخ نمی‌دهد.

دلار گران شود، خودرو گران نمی‌شود
حیدری در مورد روند بازار خودرو گفت: با رکود فعلی پیش‌بینی می‌شود این شرایط در هفته اول مهر ادامه داشته باشد. یعنی چنانچه قیمت دلار در هفته آینده نوسان افزایشی داشته باشد، قیمت خودرو تغییر نمی‌کند.

هفته گذشته بحث بر مذاکرات و تاثیر آن بر بازارها داغ بود. حیدری، در این مورد گفت: حتی اگر مذاکرات هم نتیجه‌بخش باشد در بازار خودرو چندان تاثیر نمی‌گذارد. چرا که برنامه‌های دولت در بازار ارز ابهام دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار