معاون شهرسازی ومعماری شهرداری اصفهان:

انتقال تجارب موفق بازآفرینی بافت‌های تاریخی شهرهای اصفهان و یزد، سرآغازی برای تعامل سازنده بین شهرداری و میراث فرهنگی است

اصفهان(پانا) - معاون شهرسازی ومعماری شهرداری اصفهان گفت برگزاری جلسه انتقال تجارب موفق بازآفرینی بافت‌های تاریخی شهرهای اصفهان و یزد، سرآغازی برای تعامل سازنده بین شهرداری و میراث فرهنگی به عنوان دو بازیگر اصلی حوزه احیای بافت‌های تاریخی است زیرا دوستی و مودت دو ارگان می‌تواند نقش سازنده‌ای برای احیای بافت‌های تاریخی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقال تجارب موفق بازآفرینی بافت‌های تاریخی شهرهای اصفهان و یزد، سرآغازی برای تعامل سازنده بین شهرداری و میراث فرهنگی است

وحید مهدویان معاون شهرسازی ومعماری شهرداری اصفهان در گفتگو با پانا با تاکید بر اینکه تعامل بین شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان می‌تواند سازنده باشد، اظهار کرد: تعامل شهرداری با سایر نهادها و ارگان‌ها در استان‌های دیگر به ویژه آن دسته که تجربه موفقی در بازآفرینی بافت‌های تاریخی و میراثی دارند، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در فصل جدید مدیریت شهری ارتباط بین شهرداری و میراث فرهنگی یزد سازنده خواهد بود که هدف جلسه اعلام دوستی و تحکیم این موضوع بین شهرداری و میراث فرهنگی و استفاده از تجربیات بخش خصوصی و ارگان‌های سایر استان‌ها برای تدوین نقشه راه است.

وی یکی از شاخصه‌های موفقیت در محورهای تاریخی و گردشگری را تعامل سازنده شهرداری و میراث فرهنگی دانست و گفت: تمایل داریم از تجربیات یزد استفاده کنیم، سپس پیشنهادات اجرایی در اصفهان مورد بررسی قرار گیرد زیرا شهر یزد در حوزه میراث فرهنگی موفق عمل کرده است.
مهدویان تصریح کرد: معتقدیم اگر هم‎افزایی ایجاد شود اتفاقات خوشایندی در این راستا رقم خواهد خورد، بنابراین باید از ظرفیت و توانایی‌ها استفاده و با سایر دستگاه تعامل ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اختلافی بین شهرداری و میراث فرهنگی وجود دارد، اظهار کرد: در بستر هم افزایی باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد تا با نگاه مردم محوری حرکت‌های سازنده انجام شود.
خبر نگار، رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار