سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در شیراز:

 تحریم‌ها امروز از حوزه سخت به حوزه نرم کوچ کرده است

شیراز (پانا) - رئیس روابط عمومی نیروهای مسلح کشور، رسالت اصلی رسانه‌های کشور را صیانت، حفظ ، توسعه و تعمیق ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی دانست و افزود: تمام این کلیدواژه‌ها زنجیروار بهم متصل هستند و توجه به صیانت، حفظ و توسعه ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی در کنارهم معنا می‌یابد و پیوستگی این سه اقتدار ایران اسلامی را به تصویر می‌کشد.

کد مطلب: ۱۲۲۴۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
 تحریم‌ها امروز از حوزه سخت به حوزه نرم کوچ کرده است

سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی در نشست مشورتی و دوستانه با اصحاب رسانه استان فارس در شیراز، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، با اشاره به تهدیدهای راهبردی در کشور گفت: در ۴۳ سال انقلاب اسلامی، تهدیدهای بسیاری در کشور داشتیم که در یک تقسیم‌بندی ما در این سال‌ها ۱۹۷ نوع تهدید را پشت سر گذرانده‌ایم.
او با اشاره به اینکه تهدیدها به لحاظ وزن و ابتکار عمل باهم متفاوت هستند، یکی از این تهدیدها را جنگ هشت ساله دفاع مقدس برشمرد که موجب خسران بسیاری برای کشور بود.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه به طور میانگین در تمام این سال‌ها ما روزی بدون تهدید در کشور نداشته‌ایم، گفت: تاکنون برای مقابله با تهدیدها بیش از ۲۲۰ هزار شهید، ۴۰۰ هزار جانباز، هزاران زن بی‌سرپرست و هزاران کودک یتیم شده‌اند.

رئیس روابط عمومی نیروهای مسلح با اشاره به هیبت، قدرت و صلابت به عنوان ابزارهای دفاعی گفت: هیبت متکی به قدرت است و قدرت متکی به ابزارهای مادی است بنابراین قدرتی که صرفا متکی به ابزارهای مادی است، لزوما پیروز نیست.
او گفت: این درحالیست که صلابت متکی به قدرت معنوی است و ابزار مادی هم دارد و جمهوری اسلامی با صلابت در برابر این تهدیدها ایستادگی کرده و پیروز شده است.
شکارچی ادامه داد: تاریخ ثابت کرده است که اگر کسی با صلابت مقاومت کرد نتیجه آن قطعا پیروزی است و قدرت‌های متکی به هیبت و قدرت الزاما به پیروزی نمی‌رسند.
او با تاکید براینکه برخورداری از صلابت متکی به معنویت، تفاوت کشور ما با سایر کشورها است، گفت: بخشی از این صلابت محصول عملکرد صحیح رسانه‌های کشور است و رسانه سهم زیادی در این سال‌ها در مقابله با تهدیدها و دشمن داشته است.
سردار شکارچی با اشاره به اینکه امروز تحریم از حوزه سخت به حوزه نرم کوچ کرده است، گفت: کشور ما به سطحی در مقابله با جنگ سخت رسیده‌است که دشمن در بحث جنگ سخت نتوانسته با ما مقابله کند و به همین منظور به سمت حوزه نرم و جنگ نرم آمده و مهمترین ابزار آن رسانه است؛ امروز دشمن مجهز به سلاح‌های پیچیده در حوزه رسانه است و تقویت رسانه در کشور باید یکی از ضرورت‌ها باشد.
او ادامه داد: در مقابله با تهدید‌های دشمن و به خصوص رسانه، اگر بخواهیم بدون توجه به سه راهبرد مهم از جمله پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام پیش رویم، بی شک بازنده‌ایم.
او با تاکید براینکه در حوزه پیش‌بینی در رسانه در کشور ضعیف هستیم، گفت: کسی که اهل پیش‌بینی نیست در پیشگیری هم ضعیف خواهد شد و این دو اگر باهم بود آنگاه در حوزه کنش و واکنش، اقدام یک اقدام قدرتمندی می‌شود.
او گفت: اگر کسی به سطح اعلایی از پیش‌بینی و پیشگیری رسید همواره به جای دفاع در حال هجوم است و موجب انفعال در دشمن خود می‌شود و نیاز است تا رسانه‌ها در حوزه پیش‌بینی خود را تقویت کنند.
به گفته او بیش از ۹۰ درصد اقدامات ما در حوزه رسانه به جای کُنشی به صورت واکنشی است و رسانه‌ها از این منظر نمره خوبی نمی‌گیرند.

این فرمانده نظامی خطاب به اصحاب رسانه گفت: رسانه‌ها باید مراقب باشند و وارد عملیات فریب دشمن نشوند و در جبهه دشمن بازی نکنند و رسانه اگر این را خوب فهم نکند فریب میخورد.

سردار سرتیپ پاسدار شکارچی خطاب به مسوولان رسانه‌های فارس گفت: رسانه‌ها در استان باید هم‌افزایی ایجاد کنند و با برگزاری نشست‌های مشترک، اهداف قاطع نظام و کشور را دنبال کنند.
او صیانت، حفظ و توسعه ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی را هدف قاطع همه خدمتگزاران ایران اسلامی دانست و گفت: تفاوت مسوولیت‌ها در اهداف واسط است که هرکس با توجه به سلیقه و حرفه‌ای بودن خود می‌تواند عمل کند.

او با تاکید براینکه دشمن اندیشکده‌های بسیاری برای ایجاد تهدید علیه ما دارد، رسانه‌ها را لشکر انقلاب دانست و گفت: رسانه‌ها باید مطالبه‌گری کنند و مسوولان را اگر از مسیر منحرف شده‌اند، هدایت کند و این وظیفه رسانه است که فعالیت مسوولان را رصد کند.
او در پایان، بکارگیری افراط و تفریط در انجام فعالیت‌ها را نهی کرد و گفت: افراط در جنگ رسانه‌ای، رسانه را در اسارت دشمن در می‌آورد و تفریط در مقابله، رسانه را تو سری‌خور دشمن می‌کند.

او رسالت اصلی رسانه‌های کشور را صیانت، حفظ و توسعه و تعمیق ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی دانست.

او در پایان تاکید کرد: هر ایرانی که دشمنِ ایرانِ قوی باشد و خواستار تضعیف ایران باشد، باید به هویت ملی او شک کرد.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار