مدیرکل آموزش و پرورش استان:

هم‌افزایی و هماهنگی مدیر، معلمان و اولیای دانش‌آموزان تضمین‌کننده موفقیت مدرسه است

هیچ چیز به اندازه حمایت معنوی خانواده‌ها برای فعالیت مدارس ضروری نیست

زاهدان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت در یک مدرسه موفق 3 رکن، مدیر، معلمان و خانواده‌ها با هم هماهنگ هستند و تمامی مدارس برای انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به نحو احسن، به حمایت معنوی خانواده‌ها نیاز دارند.

کد مطلب: ۱۲۲۴۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هم‌افزایی و هماهنگی مدیر، معلمان و اولیای دانش‌آموزان تضمین‌کننده موفقیت مدرسه است

حمیدرضا رخشانی در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: در سند تحول بنیادین از اولیای دانش آموزان به عنوان بازوان آموزش و پرورش یاد شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای رسیدن به هدف غایی سند تحول بنیادین که رسیدن به حیات طیبه است، به هم افزایی و مشارکت همگان به خصوص اولیای دانش آموزان نیاز است.
رخشانی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در تمام ساحت‌های تربیتی ورود کند، افزود: با تغییر تعریف مدرسه به عنوان کانون تربیت محله، وظایف آموزش و پرورش نیز بسیار گسترده شده است.
وی تصریح کرد: این تعریف جدید نشان می دهد که آموزش و پرورش باید با کمک همه مجموعه‌ها برای رسیدن به اهداف خود تلاش کند.
رخشانی خانواده را مهمترین نهاد جامعه عنوان کرد و گفت: پایه کار تربیتی در خانواده شکل می گیرد و مدرسه مکمل آن است.
وی خاطر نشان کرد: اگر به صورت نمادین در تقویم زمانی به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان مشخص شده است، نشان دهنده اهمیت این موضوع و یادآوری برای آن است.
رخشانی گفت: این هفته به منظور یادآوری زحمات اولیای دانش آموزان و تشکر از آنان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در یک مدرسه موفق سه رکن، مدیر، کادر اداری و آموزشی و خانواده ها با هم هماهنگ هستند.
رخشانی بر ارتباط صمیمی و عاطفی خانواده ها با دانش آموزان تاکید کرد و گفت: عشق و محبت در خانواده باید در جریان باشد تا دانش آموزان با آرامش فکری و خاطری آسوده در مدرسه به تحصیل بپردازند.
وی هم افزایی، همراهی و همکاری اولیا و مربیان را عامل موفقیت مدارس عنوان کرد و گفت: نقش مدیر مدرسه در برگزاری انجمن اولیا و مربیان باید پررنگ باشد؛ چرا که مدیر فعال، هم اولیا و هم دانش آموزان را فعال و با خود همراه می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: نشست های مشاوره ای کلاسی بزرگترین تاثیرات را در ارتباط خانواده و مدرسه می گذارد.
رخشانی ادامه داد: آگاهی معلمان از تفاوت های فردی دانش آموزان و اطلاع یافتن خانواده ها از برنامه معلمان نتیجه واقعی این نشست هاست که موجب می شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های رفتاری در دانش آموزان رفع شود.
وی با بیان اینکه اولیا می توانند مدرسه را متحول کنند، اظهار کرد: اگر مدیر مدرسه در این زمینه فعال نیست، اولیا باید بخواهند جلسات انجمن مرتب برگزار شود و تمام خواسته های خود را در نشست های ماهیانه مطرح کنند، یقینا اگر اولیا در مدارس فعال باشند، بدترین مدرسه به بهترین تبدیل خواهد شد.
گفتنی است در این مراسم نمایندگان انجمن‌های اولیا و مربیان ناحیه یک و دو زاهدان نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
همچنین در پایان از اعضای برگزیده انجمن‌های اولیا و مربیان استان تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار