کلاس اولی‌ها اولین قربانیان آموزش مجازی محسوب می‌شوند

مشهد(پانا) - یک کارشناس و آموزگارمقطع اول ابتدایی، سلامت دانش‌آموزان و مشکلاتی از قبیل عدم نظارت کافی بعضی از والدین و نداشتن گوشی و اینترنت را مهم‌ترین دغدغه معلمان و کارکنان اجرایی مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۴۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کلاس اولی‌ها اولین قربانیان آموزش مجازی محسوب می‌شوند

فرزانه سعیدی، آموزگار پایه اول ابتدایی با سابقه ۳۰ سال تدریس در مقطع ابتدایی در گفت وگو با پانا گفت: «میزان یادگیری در دانش آموزانی که خانواده ها همکاری لازم را دارند و مطابق آموزش های معلم‌پیش می روند رضایت بخش است، ولی متاسفانه دانش آموزانی که همکاری لازم را ندارند دچار افت تحصیلی می شوند. با توجه به این که بچه ها سال قبل هم از رفتن به پیش دبستانی محروم بوده اند و هیچ آشنایی با محیط مدرسه و معلم و...ندارند، طبیعتا دشواری کار چند برابر شده است. پس از اتمام ویروس کرونا باید زمانی اختصاص داده شود برای مرور سرفصل هایی که در زمان کرونا تدریس شده و رفع اشکال شود.»

سعیدی گفت: «قبل از شیوع کرونا و در زمان عادی، دانش آموزان 5 ساعت از روز را در مدرسه بودند و با معلم خود تعامل داشتند. بحث املا و روخوانی برای دانش آموز تکرار می شد که خود باعث تقویت یادگیری در دانش آموز بود. اکنون در بعضی از خانه ها این میزان کار کمتر شده است و این بر روی یادگیری دانش آموز قطعا تاثیر منفی دارد.»

وی افزود: «بدون اغراق می توان گفت به جز زمانی که خوابیم، اکثر ساعات روز، درگیر پروسه آموزش و پاسخگویی به سوالات درسی و غیردرسی عزیزان هستیم و تمام تلاشمان را می کنیم تا از افت تحصیلی جلوگیری کنیم.»

خبرنگار: مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار