استاندار خوزستان خبر داد:

جبران خسارت‌های زلزله اندیکا با کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بلندمدت

اهواز(پانا) - استاندار خوزستان عنوان کرد قرار است بخشی از هزینه‌ها به‌صورت کمک بلاعوض و بخشی هم به صورت تسهیلات بلند مدت تامین شود. مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی حدود 200 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی برآورد شده است که به زودی تصویب و ابلاغ می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۴۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جبران خسارت‌های زلزله اندیکا با کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بلندمدت

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده استان که روز سه شنبه با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل استانداری برگزار شد گفت: بازدیدهای لازم از مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر صورت گرفته است. بر اساس تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد و مبتنی بر بازدیدهای میدانی است قرار شد بنیاد مسکن این هفته پرونده‌های کلیه افرادی را که خسارت دیدند را به اتمام برساند و کار آواربرداری نیز شروع خواهد شد.

وی افزود: همچنین بنا شد آقای نجار پیگیری لازم را در دولت جهت گرفتن مصوبه خسارت های برآورد شده داشته باشند تا پس از تصویب خسارات در دولت اعتبارات ابلاغ شود و کارها تسریع شود.

خلیلیان گفت: یک سری کمک های فوری و جاری هم تصمیم‌گیری شد که به عنوان کار مکمل انجام شود و انشالله دستگاه‌ها با هماهنگی و تقسیم کاری که انجام شده مسیر رسیدگی به امور زلزله‌زدگان را با سرعت انجام دهد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: قرار است بخشی از هزینه ها به صورت کمک بلاعوض و بخشی هم به صورت تسهیلات بلند مدت تامین شود. مجموع وام و کمک بلاعوض برای بخش عشایری و روستایی را حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی برآورد کردیم که امیدواریم تصویب و ابلاغ شود.

خلیلیان خاطرنشان کرد: الگویی که قرار شد برای منطقه جهت ساخت مسکن دنبال شود، دو الگو است یکی برای مناطقی که دسترسی آسان تر است و امکان انتقال مصالح برای منطقه وجود دارد و یکی هم الگوی ویژه مناطقی سخت گذر است که طبیعتاً باید از مصالحی که در منطقه وجود دارد، استفاده شود که این دو الگو توسط بنیاد مسکن بر اساس پرونده‌هایی که تشکیل می شود کار بازسازی از هفته آینده از طریق آواربرداری شروع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار