مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

باید دیوار مدرسه برداشته شده و ارتباط مدرسه با محله، مردم و اولیا بیشتر شود

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه باید دیوار مدرسه باید برداشته شود و ارتباط مدرسه با محله با مردم و اولیا بیشتر شود، گفت مدیر مدرسه نباید محصور در داخل دیوارهای مدرسه باشد و دیوارهای مدرسه را باید برداشت.

کد مطلب: ۱۲۲۳۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
باید دیوار مدرسه برداشته شده و ارتباط مدرسه با محله، مردم و اولیا بیشتر شود

محمد دستورانی در حاشیه مراسم نمادین زنگ پیوند اولیاء و مربیان، با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط و مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه شهیده حجاب سمنان در گفت و گو با پانا، با عنوان این مطلب که تجدید میثاق اولیاء و مربیان و استحکام پیوند آنان از اهداف نواخته شدن این زنگ در واحدهای آموزشی است، خاطرنشان کرد: سفارش دیگر من به اولیا این است که اولیاء محترم وقتی فرزندانشان را در یک مدرسه ثبت نام می کنند تنها کفایت به حضور در مدارس جهت ثبت نام در ابتدای سال و دریافت کارنامه در پایان سال نکنند، بلکه باید ارتباط تنگاتنگی با مدرسه داشته باشند؛ چرا که در این صورت ما می توانیم در واقع گام‌های بلندتری برداشته و جایگاه آموزش و پرورش، خانه و خانواده، فرهنگ و تعلیم و تربیت را رشد داده و بالا ببریم.

وی با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در سازندگی فکری دانش آموزان افزود: وراثت و محیط دو عامل مهم در امر تعلیم و تربیت است که در مورد دانش آموزان جامعه، مدرسه و خانواده محیط تعیین کننده در تربیت محسوب می شود. اگر در بین دو نهاد خانواده و مدرسه هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد، اهداف تعلیمی و تربیتی تا حدود زیادی محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به نیاز آشنایی خانواده ها با برنامه های آموزش و پرورش، تصریح کرد: خانواده ها اگر با برنامه های آموزش و پرورش آشنایی پیدا کنند، می توانند هدفمندتر در این امر مشارکت کنند و از سویی در دانش آموزان نیز انگیزه لازم ایجاد می شود.

دستورانی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان، یکی از اساسی ترین نقش ها را در بازگشت دانش آموزان به مدرسه دارا است، اظهار کرد: آن چیزی که اکنون در جامعه خیلی نیاز است، اقناع سازی خانواده‌هاست. خانواده ها را ما باید قانع کنیم با این واقعیت که واکسیناسیون دانش آموزان، بالای ۷۰ درصد انجام شده و ۳۰ درصد باقی مانده هم تا چند روز آینده انجام خواهد شد. پروتکل های بهداشتی نیز در تمام مدارس، به خوبی رعایت خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که این خانه نشینی به هیچ عنوان به نفع دانش آموزان نیست، گفت: باید خانواده ها همراهی و همکاری کنند و بیش از این دانش آموزان عزیز ما در خانه نمانند. در این راستا انجمن اولیا و مربیان می‌تواند کمک بزرگی به آموزش و پرورش کند. تقاضای اصلی ما از همکاران خودمان در آموزش و پرورش این است که انشاالله با تشریک مساعی برای قانع کردن اولیا و اقناع سازی جامعه به ما کمک کنند تا مدارس را از نیمه دوم آبان انشاالله دایر کرده و دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس، آموزش ببینند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدرسه و خانه، دو نهاد مهم در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: خانه، نخستین مدرسه تعلیم و تربیت و مدرسه، دومین خانه دانش آموزی است. این دو نهاد اگر با هم همسویی و وحدت داشته و به همدیگر کمک کنند، کیفیت آموزشی، کیفیت پرورشی و کیفیت فرهنگی در مدارس ما رشد خواهد کرد؛ یعنی هم مدرسه تعالی پیدا کرده و هم خانواده تحکیم پیدا خواهد کرد..

دستورانی افزود: ارتباط خانه با مدرسه یا مدرسه با خانه مثل ارتباط ریشه یک درخت با خود درخت است؛ اگر ریشه نباشد، درخت خشک خواهد شد. خانواده، ریشه نهاد تعلیم و تربیت است که حتماً باید ارتباط مستمر با مدرسه داشته باشد تا به همفکری و هم افزایی رسیده و بتوانند کیفیت آموزشی و پرورشی را در مدارس رقم بزنند و جامعه را به سمت تعالی و اعتلاء رشد دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار