تولید 8 هزار تن انواع حبوبات در اردبیل

اردبیل(پانا) - مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از تولید8 هزار تن انواع حبوبات در اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید 8 هزار تن انواع حبوبات در اردبیل

به گزارش جهاد کشاورزی اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: این میزان عملکرد از سطح 8 هزار و 53 هکتار از اراضی تحت کشت حبوبات تولید شد که شامل انواع لوبیا، عدس، نخود و باقلا است.

وی افزود: کشت حبوبات در راستای سیاست‌های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب کشت حبوبات در منطقه و استقبال کشاورزان هر سال نسبت به سال زراعی گذشته کشت آن در این شهرستان افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل گفت: از این میزان سطح کشت هزار و ۷۶۵ هکتار به کشت انتظاری عدس و هزار و ۵۰ هکتار نیز به کشت انتظاری نخود اختصاص یافت.

احدی عالی ادامه داد: در کشت انتظاری به دلیل فراهم بودن بارش‌های زمستانه و استفاده حداکثری از بارندگی‌ها که مزیت بزرگی محسوب می‌شود و افزایش طول دوره رشد رویشی گیاه، عملکرد محصول به میزان قابل توجهی افزایش یافته و موجب درآمدزایی بیشتر کشاورز می‌شود.

وی گفت: امسال برای اولین بار در استان کشت لوبیا قرمز بذری در این شهرستان صورت گرفت و نام شهرستان اردبیل نیز در لیست تولیدکنندگان بذر لوبیا ثبت شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل به توسعه کشت حبوبات در منطقه به نقش مهم آن در تامین پروتئین گیاهی، اصلاح و تثبیت ازت خاک و کاهش جمعیت علف‌های هزر و آفات در مزرعه اشاره کرد و افزود: کشت حبوبات از کمترین هزینه تولید نسبت به محصولاتی نظیر سیب‌زمینی و قیمت مناسب برخوردار بوده و موجب افزایش درآمد کشاورزان خواهد شد.

احدی عالی بیان کرد: در کشت انتظاری اطلاع از شرایط آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است و دما باید به حدی پایین باشد که جوانه‌زنی بذر تا بهار و سپری شدن سرمای زمستان و یخبندان به تاخیر افتد.

وی به کشاورزان توصیه کرد در زمان کشت از بذور اصلاح شده و ارقام مناسب کشت در منطقه با هماهنگی و راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کاشت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار