کاظمی: «ورزش تربیتی» یکی از ارکان ساحت‌های تعلیم و تربیت و بنیان ورزش همگانی و قهرمانی است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با صدور پیامی هفته تربیت بدنی و ورزش، (26 مهر تا 2 آبان) را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۳۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: «ورزش تربیتی» یکی از ارکان ساحت‌های تعلیم و تربیت و بنیان ورزش همگانی و قهرمانی است

متن پیام علیرضا کاظمی به شرح زیر است:

فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش را به تمامی معلمان تربیت بدنی، دانش آموزان عزیز، والدین گرامی و دست‌اندرکاران تربیت بدنی و ورزش نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور تبریک عرض می‌نمایم.

«ورزش تربیتی» یکی از ارکان ساحت‌های تعلیم و تربیت و بنیان ورزش همگانی و قهرمانی کشور محسوب می‌شود و اصول حاکم بر آن مبتنی بر ایمان، اخلاق، نشاط، سلامت، جمع‌گرایی، نوع‌دوستی، قانون پذیری، سخت‌کوشی، ظلم‌ستیزی و منش پهلوانی است که همگی از اهداف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

وزارت آموزش و پرورش در راستای عملیاتی نمودن سند تحول، همواره تلاش نموده است در تمامی ساحت‌های تعلیم و تربیت، برنامه‌ها و پروژه‌هایی را که از مفاهیم فاخر این سند الهام گرفته است، در قالب بسته‌های تحولی تبیین کند و به مرحله اجرا بگذارد. حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت با مشارکت فکری معلمان تربیت‌بدنی، مدیران، صاحب‌نظران و پیشکسوتان، در ساحت زیستی و بدنی مجموعه‌ای از طرح‌ها و برنامه‌ها را با هدف ارتقای شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشته است. یکی از این بسته‌های تحولی، طرح ملی سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی است که پیامدهای اجرای آن، اصلاح سبک زندگی کودکان و نوجوانان کشور و پرورش نسلی سالم، با نشاط و فعال خواهد بود.

همچنین، فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در ایام آموزش غیرحضوری به صورت نظام یافته در حال ارائه از شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) است که این مهم نیز سهمی قابل توجه در تحقق عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به مواد و محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان در جای جای کشور فراهم نموده است.

بی‌شک معلمان و مربیان سخت‌کوش و شریف تربیت‌بدنی در این شرایط به عنوان رکن اصلی، نقشی بی بدیل و تعیین‌کننده در حفظ و ترویج فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی کشور داشته‌اند که از یکایک این عزیزان صمیمانه تشکر می‌نمایم.

از دانش‌آموزان گرامی، این آینده‌سازان میهن اسلامی نیز می‌خواهم که با بهره‌مندی از فرصت‌های به وجود آمده، اجازه ندهند که شرایط موجود از فعالیت‌های حرکتی و سلامت آنان بکاهد و شادابی، توانمندی و مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی خویش را با شرکت در فعالیت‌های تربیت بدنی و ورزش، ارتقا بخشند.

از والدین گرامی نیز انتظار دارم، حمایت و همراهی لازم را از شرکت فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط‌آفرین تربیت‌بدنی به عمل‌آورند.

از مدیران پرتلاش مدارس سراسر کشور و همچنین سازمان‌ها و نهادهای سهیم و مؤثری که در این شرایط سخت، حمایت خود را از تربیت بدنی دانش آموزان برای داشتن یک ملت سالم، فعال و پر افتخار دریغ نکرده‌اند، سپاسگزاری می‌نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار