بازدید دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو از کیاشهر؛

تبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری گیلان

موانع سرمایه‌گذاری برداشته می‌شود

رشت (پانا) - تبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری گیلان، حمایت از سرمایه‌گذاران و حذف موانع سرمایه‌گذاری از جمله موارد مهمی بود که در نشست مشترک مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بر آن تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۲۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل بندر کیاشهر به قطب گردشگری گیلان

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به اتفاق هئیت همراه از شهر بندر کیاشهر بازدید کرد و در جلسه‌ای که با مرتضی عاطفی شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد دو طرف ضمن برشمردن ظرفیت‌های بندر کیاشهر برای تبدیل به قطب گردشگری گیلان بر مواردی همچون حمایت از سرمایه‌گذاران و حذف موانع سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

شهردار بندر کیاشهر در نشست با اعضای کمیسیون ملی یونسکو در ایران به معرفی اجمالی بندر کیاشهر پرداخت و عنوان کرد: شهر بندر کیاشهر از سال ۱۳۰۶ دارای شهرداری و بندر فعال با قدمت شیلات نزدیک به ۱۵۰ سال بوده است.

عاطفی بندر کیاشهر را یکی از معدود شهر های دارای مواهب خشکی و دریا به شکل توأمان ذکر کرد و افزود: بندر کیاشهر با وجود دارا بودن از نعمت‌هایی مانند جنگل، دریا، رودخانه و تالاب نسبت به شهرهای دیگر توسعه پیدا نکرده است.

لزوم تغییر رویکرد برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در بندر کیاشهر

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و هیئت همراه نیز ضمن بازدید از شهر بندر کیاشهر در نشست مشترکی که با مرتضی عاطفی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر برگزار شد تصریح کرد: بندر کیاشهر به دلیل وجود شیلات، منابع طبیعی و گردشگری با دیگر شهرهای گیلان متفاوت است.

حجت اله ایوبی ابراز کرد: بندر کیاشهر با امتیازات متفاوت، نعمات خداوندی و با توجه به سابقه، قدمت و تاریخچه فوق العاده‌اش می‌تواند به قطب گردشگری متفاوت با سایر شهرهای استان گیلان و مازندران در شمال کشور تبدیل شود.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تغییر رویکردها و رفع موانع سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و اظهار کرد: مدیران منطقه، استان و شهرستان باید ضمن برداشتن موانع موجود، امنیت سرمایه‌گذار را برای آبادانی و توسعه بندرکیاشهر فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار