ایمنی‌زایی و سلامت واکسن‌های داخلی و وارداتی زیر ذره‌بین وزارت بهداشت

تهران (پانا) - مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ایمنی‌زایی و سلامت واکسن‌های داخلی و وارداتی زیر ذره بین است، گفت هر واکسنی که قرار است به هموطنان تزریق شود، باید قبل از تزریق در آزمایشگاه تخصصی ارزیابی شود.

کد مطلب: ۱۲۲۳۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ایمنی‌زایی و سلامت واکسن‌های داخلی و وارداتی زیر ذره‌بین وزارت بهداشت

سید محمود مسیحا هاشمی با بیان اینکه ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین است و بیش از ده ها آزمایش تخصصی روی واکسن ها انجام می شود، اظهار کرد: یکی از وظایف آزمایشگاه مرجع کنترل سازمان غذا و دارو ارزیابی دارو ها، غذا و ترکیبات مختلف از جمله واکسن است که ما برای هرکدام از آنها آزمایشگاه های تخصصی خاص خود را داریم.

وی ادامه داد: در حوزه واکسن، آزمایشگاه تخصصی واکسن و ارزیابی را داریم و هر واکسنی که قرار است به هموطنان عزیزمان تزریق شود باید قبل از تزریق در این آزمایشگاه ارزیابی شود.

هاشمی تصریح کرد: در ارزیابی ها ما باید به چند سوال مبنی بر اینکه آیا این واکسن ها بی خطر و بی ضرر هستند یا خیر؟، آیا واکسن ها موثر بوده به این معنا که به اندازه مطلوب ایمنی ایجاد می کنند یا خیر؟ و اینکه آیا این واکسن ها دارای دُز مناسب و مقدار محتویات لازم که مد نظر است، هستند یا خیر؟، پاسخ می دهیم.

به گزارش وبدا، مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی در پایان عنوان کرد: برای اثبات بی ضرری واکسن ها، تست های متعددی که نزدیک به 10 تا 13 عدد است را انجام می دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار