بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا:

تعطیل شدن لیگ برتر به پرسپولیس ضربه زد

تهران (پانا) - مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است با توجه به حجم آمادگی، صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حق الهلال بود.

کد مطلب: ۱۲۲۳۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تعطیل شدن لیگ برتر به پرسپولیس ضربه زد

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد پرسپولیس مقابل الهلال عربستان گفت: « بازیکنان الهلال به لحاظ آمادگی بدنی سرحال‌تر و شاداب‌تر از پرسپولیسی‌ها بودند. عدم آمادگی تیم یحیی کاملا مشخص بود، تیم الهلال از دو ماه قبل تمرینات جدی خود را آغاز کردند و در شرایط مسابقه بودند اما پرسپولیس چندین شرایطی نداشت. مسابقات لیگ شروع نشده و پرسپولیسی با چند جلسه تمرین و چند بازی دوستانه مقابل تیم قدرتمند الهلال قرار گرفتند. طبیعی بود که دو تیم شرایط یکسانی نداشتند. الهلال از همان دقایق ابتدایی بازی، تیم مسلط زمین بود. آنها با برنامه پیش می‌رفتند و حتی فکر می‌کنم پرسپولیسی‌ها تصور نمی‌کردند که حریف آنها را اینگونه تحت فشار قرار دهد. نتیجه‌ای که رقم خورد بسیار تلخ بود اما واقعیت این است که با توجه به برتری الهلال در زمین بازی آنها شایسته پیروزی بودند. »

وی ادامه داد: « تعطیلی لیگ به پرسپولیس ضربه زد و آنها نتوانستند به خوبی تمرین کنند. بازیکنان پرسپولیس نسبت به بازی‌های لیگ ضعیف‌تر عمل کردند و این موضوع برمی‌گردند به ناآماده بودن آنها و قرار نگرفتن در شرایط مسابقه است. اگر مسابقات لیگ آغاز شده بود و پرسپولیسی‌ها در شرایط مسابقه بودند قطعا به این اندازه ضعیف کار نمی‌کردند. اما متاسفانه عدم برگزاری مسابقات لیگ باعث شد کادر فنی به لحاظ آمادگی نتواند بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار دهد. »

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه الهلال شایسته پیروزی بود عنوان کرد: « الهلالی‌ها کاملا با برنامه پیش رفتند و سه گلی هم که در این دیدار به ثمر رساندند طبق برنامه بود و واقعا حساب‌شده کار کردند بنابراین من معتقدم آنها شایسته پیروزی بودند. پرسپولیس در هنگام دریافت سه گل الهلال در داخل محوطه جریمه محبوس شده بود. به هر حال بازی در چنین مرحله‌ای سخت و حساس است و باید برای آن زحمت کشید. برنامه‌ریزی الهلالی‌ها، آمادگی بدنی بازیکنان آنها، دوندگی بالای بازیکنان و همه و همه دست به هم دادند تا آنها را تیم پیروز میدان کرد. قابلیت‌های فنی که بازیکنان از خود نشان دادند مبتنی بر کار زیاد بوده و باید بپذیریم در این شرایط است که یک تیم پیروز میدان می‌شود. »

ذوالفقارنسب تاکید کرد: « البته بازیکنان پرسپولیس هم تلاش بسیار زیادی کردند که نتیجه را تغییر دهند اما واقعیت این بود که زور آنها به الهلال نرسید. حریف آماده‌تر و بهتر بود و اجازه نمی‌داد بازیکنان پرسپولیس به دروازه‌اش نزدیک شود. آنها هم تلاش خود را کردند اما گاهی اوقات در فوتبال شرایط این گونه پیش می‌رود. »

وی گفت: « شاید یکی از دلایلی که پرسپولیس در این بازی قدرت کافی نداشت، تغییرات این تیم نسبت به سال گذشته بود. در دقایق ابتدایی بازی تیم پرسپولیس فقط یک هافبک از سال گذشته داشت. این جابه‌جایی بازیکنان روی عملکرد تیم تاثیرگذاشت. یکی از ویژگی‌های پرسپولیس مالکیت توپ و نفوذ از کناره‌ها است که باعث می‌شد حریف دوندگی زیادی داشته باشد. قطعا این اتفاق در سایه تمرینات زیاد به دست می‌آید؛ اتفاقی که در این دوره شاهد آن نبودیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار