درگفت و گو با پانا

مهدی مرعشی: جشنواره فیلم کوتاه تهران سال تحویل سینمای کوتاه ایران است

تهران (پانا) - مهدی مرعشی، کارگردان، که امسال با اثر «جاده بی‌انتها» در جشنواره حضور دارد، می گوید پیش از اسکار کوالیفاید شدن نیز جشنواره فیلم کوتاه، به نوعی سال تحویل سینمای کوتاه به شمار می‌رفت و فیلمسازهای این حوزه تور جشنواره‌هایشان را با فستیوال تهران آغاز می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۲۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مهدی مرعشی: جشنواره فیلم کوتاه تهران سال تحویل سینمای کوتاه ایران است

مهدی مرعشی، کارگردان فیلم کوتاه «جاده بی‌انتها» درباره اثر خود به خبرنگار پانا گفت: خلاصه داستان فیلم من درباره مردی است که به دنبال کسی می‌گردد که مهندس آب است و در این راه به ناچار مجبور به رو به رو شدن با یک دختر می‌شود.

وی ادامه داد: من در شهر یزد زندگی می‌کنم و از آنجایی که مختصات جغرافیایی این شهر، کویری است. بحران آب در این شهر همواره یک معضل به شمار می‌آمده و درنتیجه داستان این فیلم کوتاه از زیست شخصی من و دغدغه‌هایی که در ذهن دارم شکل گرفته است.

مرعشی گفت: لوکیشین این اثر داستانی کوتاه که فکر می‌کنم پنجمین یا ششمین فیلم کوتاه حرفه‌ای من باشد، جایی در مسافت ۳۰۰ کیلومتری شهر یزد است.

این کارگردان بیان کرد: از آن‌جایی که فیلم‌های کوتاه اکران جداگانه‌ای ندارند و مخاطبان عام به تماشای آن‌ها نمی‌نشینند، بهترین امکان برای به تصویر کشیدن این آثار بر پرده نمایش سینما به طور قطع جشنواره‌ها است. جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز که معتبرترین جشنواره ایرانی در این حوزه است، بهترین امکان را برای اکران آثار کوتاه فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: «اسکار کوالیفاید» شدن این رویداد سینمایی نیز اتفاق خوبی بوده که انگیزه فیلمسازان را برای ارائه اثرشان به این فستیوال بیشتر می‌کند. البته پیش از اسکار کوالیفاید شدن نیز جشنواره فیلم کوتاه، به نوعی سال تحویل سینمای کوتاه به شمار می‌رفت و فیلمسازهای این حوزه تور جشنواره‌هایشان را با فستیوال تهران آغاز می‌کنند.

این کارگردان در پایان گفت: من همیشه خودم پخش‌کننده آثار خودم به جشنواره‌های خارجی بودم و چیزی که حضور در یک جشنواره را در نظرم جذاب می‌کرد، «اسکار کوالیفاید» بودن جشنواره بود. حالا قطعا با «اسکار کوالیفاید» شدن این جشنواره نیز نظر فیلمسازان خارجی به سمت و سوی فستیوال تهران جلب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار