انتقال آب دریا به فارس قطعی شد

شیراز(پانا)-وزیر نیرو از کمتر بودن ۴۴ درصد میانگین بارش استان فارس خبر داد و گفت فارس در 15 سال اخیر شرایط خوبی از نظر بارش نداشته است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
انتقال آب دریا به فارس قطعی شد

علی اکبر محرابیان در جلسه شورای اداری فارس، ادامه داد: 134 محدوده مطالعاتی و دشت در استان فارس وجود دارد که 94 محدوده ممنوعه و مطلق محسوب می‌شود، همچنین 79 درصد منابع آبی استان از آب‌های زیرزمینی است.

وی با اشاره به اینکه 70 هزار چاه مجاز و 21 هزار چاه غیرمجاز باعث برداشت بسیار زیاد در فارس است، گفت: 10 سد در حال بهره‌برداری داریم که شماری از آنها اجرا نشده است.

وزیر نیرو با اشاره به 3 سد در حال تکمیل استان بیان کرد: امید است که با سیلاب‌های امسال سد هایقر آب‌گیری شود و سد نرگسی در کازرون در 1401 به مرحله آبگیری می‌رسد و سد کوار هم 25 درصد پیشرفت داشته است.

محرابیان با اعلام اینکه از سد تنگ سرخ یاسوج هم تخصیص‌هایی برای استان فارس در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که خط دوم آبرسانی شیراز تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری کامل برسد.

14 طرح مهم در حوزه آب طی سفر وزیر نیرو به فارس در نظر گرفته شده است.

محرابیان درباره انتقال آب دریا به فارس بیان کرد: سهم استان در این طرح به 400 میلیون مترمکعب ارتقا پیدا کرده است.

وی با ابراز امیدواری در خصوص فعال شدن ۳ خط اختصاصی انتقال آب به فارس اضافه کرد: 8 شرکت بزرگ کشور اعلام آمادگی کردند و طبق گزارش مدیران تا یک ماه دیگر برنده فراخوان را مشخص می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار