رئیس جمهور:

بیکاری جوانان تحصیل‌کرده رنج‌آور است

شیراز(پانا) -رئیس جمهور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان فارس،مردم این استان را خونگرم، مهمان دوست، پرتلاش و فرهنگ‌دوست خطاب کرد و گفت استان پهناور فارس مهد تمدن، فرهنگ و ادبیات فارسی است که نمونه هایی همچون شعرا، ادبا، زنان و مردان پرتلاش و فاخر و در راس همه آن‌ها ۱۵ هزار شهید این استان گویای این موضوع است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بیکاری جوانان تحصیل‌کرده رنج‌آور است

آیةالله سید ابراهیم رئیسی یکی از محورهای مورد توجه دولت را طرح‌های نیمه تمام آبرسانی، کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ طرح در استان مورد تصویب واقع شده که این طرح ها مراحل کارشناسی را گذرانده اند و توسط معاون اول رئیس جمهور با مسؤلان استانی جلسه‌ای صورت گرفت که با اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی اجرای این طرح ها قطعی شد.
وی ادامه داد: این پروژه ها باید هم در حوزه استان و هم ستاد رئیس جمهوری پیگیری شود.

به گفته رئیسی، طرح ساماندهی حرم مطهر و مسئله آب از موارد جدی در استان است که به منظور حل این مشکل، کمیته پیگیری خشکسالی تحت نظارت وزارت نیرو و شورای عالی آب نیز تشکیل می‌شود تا ظرفیت‌های موجود را در قالب آبرسانی عادلانه داشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه فارس به عنوان قطب فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد اظهار کرد: باید این قطب فرهنگی در پرتو اهل بیت و فرهنگ غنی تمدنی به عصرها و نسل‌ها معرفی شود.

رئیس جمهور با اعتقاد بر اینکه گردشگری بخش مهمی در استان است و در این عرصه اقتصاد گردشگری باید فعال شود، افزود: برای فعالیت اقتصادی این حوزه می‌بایست گام های بلندی برداریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه 40 درصد ظرفیت صنعتی استان معطل است، گفت: بانک‌ها بدانند اگر نقدینگی به تولید برود نه تورم داریم نه رکود که اگر نقدینگی به تولید اختصاص نیابد دچار تورم و رکود می‌شویم. نقدینگی باید به سمت تولید برود و اولویت به تولید داده شود.

وی در ارتباط با جاده‌های مواصلاتی ریلی و زمینی در استان خواستار پیگیری و تکمیل این پروژه ها شد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: رنج‌آور است که جوانان تحصیل‌کرده ما بیکار باشند و اینکه تلاش کنیم تا یک کارمند وارد سیستم های دولتی شود راهکار درستی نیست، باید خط تولیدهایی راه اندازی کنیم تا هزاران نفر بتوانند شاغل شوند و نیروی انسانی را باید در جهت تولید به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: توجه به فرهنگ و نمادهای تمدنی در کنار موضوعات معیشتی همواره مورد تاکید دولت است.

رئیس جمهور از اختصاص اعتبار قریب به 100 میلیارد تومان برای بخش فرهنگی و گردشگری خبر داد و بیان کرد: این مبلغ برای مرمت و حفظ آثار فرهنگی و تمدنی فارس است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار