افتتاح نگارخانه و مرکز تخصصی نجوم کانون‌های فرهنگی تربیتی اصفهان

تهران (پانا) - نگارخانه تخصصی « فیروزه »  و آسمان‌نمای «گنبد مینا» با حضور مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی  وزارت آموزش و پرورش در دو کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) و همدانیان ناحیه 3 شهر اصفهان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نگارخانه و مرکز تخصصی نجوم کانون‌های فرهنگی تربیتی اصفهان

علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگی هنری کانون های فرهنگی تربیتی سراسر کشور گفت: در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین با موضوع ایجاد و متناسب سازی فضاهای تربیتی با ویژگی ها و نیازهای دانش آموزان، تاسیس 17 نگارخانه در مرکز 17 استان در دستور کار حوزه فرهنگی هنری وزارت اموزش و پرورش قرار گرفت.

وی افزود: این نگارخانه ها با هدف نمایش ، ظهور و بروز آثار و استعداد دانش آموزان و معلمان هنرمند تاسیس و قرار است در این نگارخانه ها آثار دستی و تجسمی دانش آموزان و فرهنگیان هنرمند در طول سال تحصیلی به نمایش گذاشته شود.

مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیتهای پرورشی در استان افزود: راه اندازی نگارخانه های تخصصی می تواند زمینه حضور همه علاقه مندان در عرصه های هنر و همچنین زمینه عرضه محصولات فرهنگی هنری دانش آموزان را ایجاد کند که خود باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان می شود.

وی افزود: فراهم ساختن رقابت سالم بین دانش آموزان، ایجاد زمینه بروز استعدادی روحی و روانی دانش آموزان هنرمند و توسعه و تعمیق فرهنگ دینی و اعتلای هویت دینی از دیگر اهداف راه اندازی این نگارخانه است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به ساحت های اشاره شده در سند تحول بنیادین اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از ساحت‌های تربیتی، ساحت هنری و زیبایی شناسی است و ما وظیفه داریم در راستای تحقق این ساحت، فضای مناسب جهت رشد هنری دانش آموزان را مهیا کنیم.

شایان ذکر است نگارخانه دانش آموزی فیروزه در کانون فرهنگی تربیتی طرح ملی امام خمینی (ره در فضایی با متراژ بالغ بر ۱۵۰ متر مربع و با تغییراتی از جمله زیرسازی و سرامیک فضا، نقاشی دیوارها با رنگ متناسب با هویت نگارخانه، نصب پرده مخصوص و ریل‌گذاری جهت نصب آثار هنری و نور پردازی و همچنین اقدامات امنیتی جهت حفاظت و صیانت از آثار نمایش داده شده در این مکان تاسیس شده است.

مرکز نجوم دانش آموزی با نام آسمان نمای گنبد مینا نیز در کانون فرهنگی تربیتی همدانیان آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان نیز با حضور مدیرکل فرهنگی هنری وزارت متبوع و مسئولین استانی و آموزش و پرورش ناحیه 3 افتتاح و آماده بهره برداری دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار