معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

مجموعه سازمان دانش‌آموزی یک تسهیلگر تربیتی است

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، سازمان دانش‌آموزی را یک تسهیلگر تربیتی دانست و گفت یک فضای رقابتی همراه با رفاقت در مجموعه سازمان دانش‌آموزی قابل تحقق و انجام است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مجموعه سازمان دانش‌آموزی یک تسهیلگر تربیتی است

حسین شادکام، در نشست کارشناسان تشکیلات سازمان دانش آموزی خراسان رضوی گفت: در کار تعلیم و تربیتی که ما بر عهده داریم، اگر تعلیم فاقد تربیت باشد باختیم، هر کاری که در نظام تعلیم و تربیت که معلم یا بهتر بگوییم، مربی انجام می دهد باید در آن تربیت نهفته باشد.

وی با بیان اینکه تربیت تنها کار مربی پرورشی نیست و همه ارکان مدرسه در تحقق تربیت موثرند، افزود: یک دبیر تربیت بدنی محبوب اگر موقع اذان به نماز بیاید، عده زیادی با او همراه می شوند، همچنین بقیه دبیران تخصصی اگر مطالبشان را با یک موضوع تربیتی همراه کنند اثر زیادی دارد.
شادکام گفت: در موضوع تربیت ما باید تمام بخش های مدرسه را سر خط کنیم و کارشناسان باید فکر و برنامه ریزی کنند تا تمام ارکان مدرسه درگیر تربیت شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تربیت مثل خیلی از امور می تواند با داشتن یک سری تسهیلگرها به لحاظ کیفیت و زمان تحقق، سرعت پیدا کند. ارتباط موثر با مربی تربیتی، همچنین گروه همسال می تواند سرعت رشد تربیتی را بالا ببرد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان از گروه همسال بیشتر تاثیرپذیرند و گروه همسال یک تسهیلگر تربیتی است، ادامه داد: بعضی از تسهیلگرها زمانی هستند. مثل ماه محرم، صفر و ماه رمضان که تسهیلگر تربیتی زمانی است و بعضی از تسهیلگرها مکانی هستند، حج، عتبات و حرم مطهر امام رضا تسهیلگر مکانی اند. روز عرفه در عرفات و راهپیمایی اربعین نیز از جمله تسهیلگرهای زمانی و مکانی تربیت هستند.
شادکام با اشاره به اردوها به عنوان یک تسهیلگر تربیتی برای مربیان، گفت: در اردوها اثرگذاری تربیتی بسیار زیاد است، ما به عنوان نیروهای حوزه امور تربیتی ابزارهای تربیتی زیادی داریم، اردوگاه، کانون ها و دارالقرآن تسهیلگر تربیتی است. اردوهای سازمان دانش آموزی که یک سری مهارت آموزی هایی در آن وجود دارد از اردوهای موفق است.
وی اظهار کرد: مجموعه سازمان دانش آموزی یک تسهیلگر تربیتی است. وجود گروه همسال و امکان فعالیت سلسله مراتبی و رشد و دستیابی به مکان‌های بالای سلسله مراتب از عوامل تسهیلگری، اثربخشی و صاحب نفوذ بودن آن در تربیت است.
وی گفت: خبرگزاری پانا به عنوان یک ابزار رسانه می تواند یک بلندگو برای فعالیت های دانش آموزی و آموزش و پرورش باشد. همچنین خبرگزاری پانا هم به عنوان یک تسهیلگر تربیتی است، همه دانش آموزانی که در پانا هستند بالقوه دارای ظرفیت تبدیل شدن به خبرنگار حرفه ای هستند. یک فضای رقابتی همراه با رفاقت در مجموعه سازمان دانش آموزی قابل تحقق و انجام است.

در این نشست جزئیات بازمهندسی تشکیلات پیشتازان، فرآیندهای جذب و سازماندهی، فعالیت‌های مالی و خبرگزاری پانا در سال تحصیلی جاری تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار