معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

لزوم پرداخت فوری و کافی غرامت کشاورزان، مطالبه اصلی سازمان جهادکشاورزی است

تبریز(پانا)- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به پرداخت غرامت کشاورزان، بر مهم بودن این امر برای بیمه گذاران و کشاورزان خسارت دیده از بلایای طبیعی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم پرداخت فوری و کافی غرامت کشاورزان، مطالبه اصلی سازمان جهادکشاورزی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، نادر نقیلی در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی در بانک کشاورزی ضمن اظهار این مطلب افزود: در گذشته که فرم‌های بیمه روستاها توسط خود مدیرعامل یا مسئول مرکز یا مدیریت ها پر می شد سطح بیمه در مقایسه با شرایط حال حاضر بسیار بالاتر بود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته غرامت نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل تقریباً 3 برابر شده ولی عملاً پرداخت غرامت از جانب بیمه صورت نگرفته است، ادامه داد: این در شرایطی است که استان آذربایجان شرقی به دلیل سردسیر بودن همواره دیرتر از استانهای گرمسیر غرامت دریافت می کند و این باعث نارضایتی به حق متولیان امر و کشاورزان می شود.

وی این شرایط را در سال زراعی جاری به دلیل حمایت مالی و افزایش سطح قابل توجه بیمه در طرح جهش تولید دیم زارها، ویژه و حساس ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه با وجود اینکه پرونده های آماده پرداخت همواره در حال افزایش است اما در تصمیمات مرکز بازخوردی در پرداخت مشاهده نمی شود و مخصوصاً در سال جاری که با خشکسالی مواجه بودیم و هم در ماه های سرد، سرمازدگی محصولات وجود داشت، میزان خسارتها بالا بوده است با این وجود حتی همین میزان اندک غرامت نیز به کشاورزان پرداخت نشده است تا هم اکنون که موعد کشت پاییزه است، کمک حال آنها بوده تا بتوانند اقدام به کاشت کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان افزود: معمولاً پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کشت پاییزه که هم در مرحله شروع و هم پایان پردغدغه است، شرایط فوق را تشدید می کند این وضعیت کشاورزان را در شرایط سخت و مضیقه قرار داده است.

وی پرداخت غرامت بیمه را جزء مطالبات رئیس سازمان و درخواست کنندگان اصلی و کشاورزان اعلام داشت و گفت: در صورتی که پرداختی صورت نگیرد و دلگرمی ایجاد نشود، هم شرکتهای بیمه با مشکل مواجه خواهند شد و هم اینکه در آینده رغبت و علاقه ای بین کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی وجود نخواهد داشت.

نقیلی این شرایط را حاصل برنامه ریزی نادرست و عدم پیش بینی‌های درست در بودجه ریزی در اعتبارات خواند و گفت: درخواست پرداخت هرچه زودتر و کافی غرامت مطالبه اصلی سازمان جهادکشاورزی استان است و در این راستا هرگونه پیگیری از جانب سازمان ، بانک کشاورزی و سایر مبادی ذی‌ربط ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار