کانون پرورش فکری پردیسان قم به نام نوجوان شهید «زرنوشه» نامگذاری شد

قم(پانا)- مرکز شماره 10 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پردیسان قم به نام نوجوان شهید «زرنوشه» نامگذاری شد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کانون پرورش فکری پردیسان قم به نام نوجوان شهید «زرنوشه» نامگذاری شد

در مراسمی با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از اعضای کانون، مرکز شماره 10 کانون استان قم واقع در پردیسان به نام نوجوان شهید زرنوشه نامگذاری شد.
«حامد حجتی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این مراسم با اشاره به نامگذاری کانون شماره 10 به نام شهید زرنوشه، اظهار داشت: این شهید والامقام در زمینه نقاشی و خطاطی فعالیت داشت و با آغاز جنگ تحمیلی همراه دو برادر عازم جبهه ها شد و به مقام شهادت نایل آمد.
وی افزود: طرح نامگذاری تمامی مراکز کانون به نام شهدا، با هدف شناساندن شهدای نوجوان به نسل امروز است، در بخش معرفی شخصیت ها امروز تکلیف این مرکز برگزاری دوره زرنوشه شناسی برای کودکان و نوجوانان است تا شهید هنرمند و نوجوان این منطقه را به خوبی بشناساند.
سردار «حسین کاجی» پیشکسوت دفاع مقدس نیز با بیان خاطراتی از شهید زرنوشه گفت: وقتی وصیت نامه این شهید 14 ساله را می خوانیم به عمق بصیرت وی پی می بریم که با وجود سن کم خبر از آزادی قدس و کربلا می دهد و این نهضت را متصل به نهضت مهدی موعود (عج) معرفی می کند.
پدر شهید زرنوشه نیز در این مراسم گفت: من در مقابل مادر شهیدی که وقتی چهارمین فرزندش را خود به خاک سپرد و خدا را شکر کرد و گفت اکنون خودم سلاح به دست می گیرم، کاری نکرده ام. شهدا برای حفظ ناموس، دین و ممکلت اسلامی عازم جبهه ها شدند و امروز ما باید از دستاوردهای شهدا پاسداری کنیم.
شهید محمد علی زرنوشه در تیر ماه سال 1348 به دنیا آمد و آبان سال 1362 در سن 14 سالگی به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار