لیلا بنی اسدی: اشتیاق دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه بیشتر شده است

شهرکرد(پانا) -دانش‌آموزان برای سومین سال در فضای مجازی تحصیل می‌کنند و این شرایط باعث نارضایتی دانش‌آموزان و معلمان از این وضعیت شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لیلا بنی اسدی: اشتیاق دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه بیشتر شده است

لیلا بنی اسدی، معاون آموزشی مدرسه حافظ شهرکرد در خصوص ضرورت بازگشایی مدارس می گوید:«ارتباط ما با دانش آموزان بسیار کم شده است و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه آسیب بزرگی به آنها وارد کرده است. با حضور دانش آموز در مدرسه فضایی منظم و قانونمند شکل می گرفت و دانش آموز علاوه بر درس خواندن و علم آموزی، در فضایی پر نشاط برای ساخت آینده خود تلاش می کرد و انگیزه‌ موفقیت و حس رقابت سالم در وجودش شکل می گرفت. فضای مجازی در ابتدای شیوع کرونا راهکار خوبی بود؛ اما رفته رفته معایب آن رخ نشان داد و مشکلاتی چون اعتیاد دانش آموزان به فضای مجازی، دوری از شور و نشاط مدرسه و عدم همکاری و همفکری با دوستان، همه و همه باعث تضعیف روحیه و سلامت دانش آموزان شده است.»

همچنین دبیران آموزشگاه حافظ معتقدند:«نبود ارتباط مستقیم با دانش آموزان و اینکه نمی‌توانند به دانش آموزان در کلاس، آموزش بدهند هم موجب کاهش انگیزه در آنها و هم باعث افت تحصیلی دانش آموزان شده است. اما بحث اصلی، تربیت اجتماعی دانش آموزان است که در مدرسه این امر حیاتی فراهم بود و دانش آموزان علاوه بر تحرک و حضور در محیط های فرهنگی تمرین خوبی برای ورود سالم به جامعه داشتند.»

دانش آموزان این مدرسه نیز می گویند:«شرایط تحصیلی سخت و طاقت‌فرسا شده است، قطع و وصل اینترنت، مطالب زیاد و عدم یادگیری، حس خوبی در ما ایجاد نمی کند و از طرفی دلتنگی برای دوستان و هم کلاسی ها آزار دهنده شده است.»

در بین دانش آموزان مدرسه حافظ شهرکرد، شور و اشتیاق برای رفتن به مدرسه خیلی بیشتر از قبل شده است و امیدواری شان برای بازگشایی مدرسه و ریشه کن شدن کرونا تحسین برانگیز است.

خبرنگار دانش آموز: زهرا گنجی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار