سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان:

کاظمی: رفع مسائل آموزشی استان‌های محروم، دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان گفت رفع چالش‌ها و مسائل آموزشی استان‌های محروم کشور، دغدغه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۲۲۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: رفع مسائل آموزشی استان‌های محروم، دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش است

علیرضا کاظمی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی وزارت آموزش و پرورش، رفع چالش ها و مسائل آموزشی استان های محروم کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان است.

کاظمی افزود: در جلسه هیات دولت این هفته، گزارش دقیقی از سفر اخیر خود به چابهار و وضعیت مدارس و دانش آموزان استان دادم که بسیار مورد استقبال اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که باید بتوانیم با نگاه کلی برای استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی کنیم، تصریح کرد: در زمان وزارت حاجی میرزایی، کارگروه ویژه ای برای بررسی و حل مشکلات این استان، با مسئولیت نوید تشکیل شده بود که در آن تصمیمات خوبی در خصوص حوزه آموزش اتخاذ و اجرا شد و هم اکنون نیز این جلسات ادامه دارد و ما پیگیر رفع مشکلات استان و مناطق تابعه هستیم.

وی گفت: باید اولویت حل مسائل را در داخل استان تعیین کنیم و تلاش کنیم تفاوت ها و فاصله های دسترسی به عدالت آموزشی را در درون استان کم کنیم.

کاظمی در خصوص تأمین نیروی انسانی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر ردیف های استخدامی خوبی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته شده است ولی هنوز هم در تأمین نیروی انسانی مشکل داریم و همچنان در صدد رفع این مشکل هستیم.

نرخ ماندگاری دانش‌آموزان در مرکز استان ۴٠ درصد است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: متأسفانه در سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان، متوجه شدم که نرخ ماندگاری دانش آموزان در مرکز استان 40 درصد و در مناطق و توابع استان 24 درصد است که این بسیار ناراحت کننده است و باید با رفع چالش ها و ساخت مدارس شبانه روزی، ماندگاری دانش آموزان را ارتقا داده و چالش پوشش تحصیلی دانش آموزان این استان را کاهش دهیم.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم حداقل قسمتی از مشکلات را از پیش رو برداریم، در حوزه تأمین نیروی انسانی، تأمین فضا و استاندارد سازی مدارس، توانمندسازی معلمان و ارتقای پوشش تحصیلی دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در شهرستان چابهار و مناطق تابع آن، نیاز به طراحی و برنامه ریزی چهارساله داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار