اعلام برگزیدگان جشنواره آذرخش جوانان

تهران(پانا) - از برگزیدگان جشنواره آذرخش جوانان که با هدف ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و فراهم کردن بستری برای استعدادیابی و به کارگیری نوجوانان و جوانان علاقمند در عرصه فرهنگ و هنر برگزار شد؛ تقدیر به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۲۲۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برگزیدگان جشنواره آذرخش جوانان

کلمات، کتاب، هنر و فرهنگ شاید این روزها کمی غریبه باشند؛ اما نیاز انسان به هنر از جمله نیازهایی است که احتیاج به استدلال ندارد، زیرا دیرزمانی است که حیات اجتماعی انسان با آن گره خورده، پس هنر باید یک دغدغه در جامعه باشد.

مراسم اختتامیه جشنواره آذرخش جوانان عصر امروز با حضور غلامعلی ارغوانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران، فاطمه حقانی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه، مرتضی قدکیان زاده؛ کارشناس فرهنگی و هنری و مدیرسازمان دانش آموزی منطقه، رضا عیسی آبادی؛ کارشناس فرهنگی و هنری منطقه هیات داوران جشنواره، کادر اجرایی جشنواره و جمعی از نمایندگان مجلس دانش آموزی شهر تهران برگزار شد.

سارینا نصیری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس دانش آموزی شهر تهران و دبیر جشنواره آذرخش جوانان ایران گفت: جشنواره آذرخش جوانان با هدف ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و فراهم کردن بستری برای استعدادیابی و به کارگیری نوجوانان و جوانان علاقمند در عرصه فرهنگ و هنر هست. متاسفانه هنر در جامعه ما نقش کم رنگی دارد و همگی باید دست به دست هم بدهیم تا هنر را در جامعه به یک دغدغه مهم و ویژه تبدیل کنیم.

او در ادامه گفت: امروزه بسترهای کمی برای دیده شدن آثار هنری نوجوانان و جوانان وجود دارد و ما خوشحالیم که این جشنواره توانست بستری باشد برای دیده شدن آثار هنری و توصیه من به تمامی خانواده های ایران زمین این هست که فرزندان خود را به سمت هتر تشویق کنند، چون هنر از عواطف انسان ریشه دارد نه از منطق.

هانیه آقایی؛ منشی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس دانش آموزی شهر تهران و دبیر دیگر جشنواره گفت: ما در جشنواره آذرخش جوانان اهداف اصلی و فرعی داشتیم اما هدف اصلی من این بود که به نوجوانان نشان بدهم که شاید سن ما کم باشد اما می توانیم با کمی تلاش و مشورت با افراد توانمند، کارهای بزرگی انجام بدهیم، زیرا ما نوجوانان ایران، توانمند هستیم.

او در ادامه گفت: متاسفانه ما به هنر آن طوری که باید در جامعه بها نداده ایم و شاید یکی از دلایلش آن باشد که خانواده های ایرانی، اطلاع دقیق و درستی از هنر ندارند، در نتیجه فرزندان خود را به سمت مشاغل یا رشته های مرتبط با هنر تشویق نمی کنند یا حتی هنر را برای فرزندان خود ممنوع می کنند‌ با این استدلال نادرست که هنر امنیت شغلی ندارد، در صورتی که این عقیده کاملا نادرست هست و ریشه از همان اطلاع رسانی نادرست دارد و قطعا می توانیم با یک اطلاع رسانی عمومی و درست سهمی در هموار کردن راه افراد علاقمند به هنر ایفاء کنیم.

مجید سعیدی گرکانی؛ مسئول تدارکات و هماهنگی جشنواره گفت: هنر ادامه راه تنفس است، هنر مانند گرمای خورشیدی بر یک گیاه است که اگر ما نور هنر را از انسان سلب کنیم، آن انسان پژمرده و تنها می شود. امروزه شاید بعضی از کلمات خیلی غریبه باشند و با شنیدن نام آنها احساس غریبگی کنیم، کلماتی مانند قلم، کتاب، هنر، فرهنگ و... و شاید یکی از غریب ترین این کلمات همان هنر باشد که در کوچه پس کوچه های تاریک شهر آن را رها کردیم و ما با چشمانی بسته و کورسویی نور به دنبال پیدا کردن گمشده خود هستیم. ما همان طور که به پزشک و مهندس و نیاز داریم، نیاز به هنر و هنرمند هم داریم، زیرا هنرمندان با قلب صحبت می کنند و با عواطف خود اثر خلق می کنند. امیدوار هستم این جشنواره سبب خیری باشد برای پیدا کردن شخصیت هنری دانش آموزان.

نازنین زهرا شادی؛ مسئول طراحی و گرافیک جشنواره گفت: در سراسر کشور عزیزمان، نوجوانان با استعداد و توانمندی با ذهن های خلاق وجود دارند که متاسفانه گاهی اوقات حضور آنها در جامعه و استعدادهایشان نادیده گرفته می‌شود. در طول تاریخ، هنر همیشه بخشی از فرهنگ یک جامعه بوده است و نشان دهنده استعداد مردمان و تاریخ یک سرزمین است. ما می‌توانیم با به کارگیری هنرمندان در حوزه توانمندی شان، آگاه سازی بیشتر جامعه درباره تاثیر هنر و فرهنگ، اضافه شدن رشته های مرتبط با هنر به مدارس برتر مانند مدارس تیزهوشان، کمک به کشف استعداد علاقمندان و... سهمی در بهبود شرایط هنر و هنرمندان ایفاء کنیم.

ستایش بیرام پور؛ مسئول تدارکات و هماهنگی جشنواره اظهار کرد: نیاز انسان به هنر از جمله نیازهایی است که احتیاج به استدلال ندارد زیرا هر انسانی با هر سطحی از فرهنگ، فکر و اندیشه ای به این موضوع واقف است. از زمانی که انسان را می شناسیم به همان میزان هنر را در کنار آن می بینیم. بشر هیچ وقت در طول تاریخ حیات اجتماعی اش از هنر جدا نبوده است و هنر از ابتدای زندگی همراه او بوده، هست و خواهد بود، پس هنر باید برای هر قشری از جامعه به خصوص آینده سازان آن جامعه یعنی جوانان و نوجوانان یک دغدغه باشد تا هنر را در وجود خود، پرورش دهند.

امیرعلی شادی؛ دیگر مسئول طراحی و گرافیک جشنواره گفت: بنده بر خود به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانش آموزی واجب می دانستم که هر چه در توانم هست برای رفع مشکلات دانش آموزی به خصوص معضلات فرهنگی استفاده کنم. ما باید دانش آموزان را از کمترین مقطع تحصیلی که همان مهد کودک و پیش دبستانی هست با هنر آشنا کنیم زیرا ما قائل به آنیم که هنر برتر از گوهر آمدید پدید و هنر امری ضروری برای ادامه حیات انسان هست، پس چه بهتر که نوجوانان و جوانان را از همان سنین کودکی با هنر کنیم آشنا کنیم.

*خبرنگار دانش آموز؛ مجید سعیدی گرکانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار