مشاور سرپرست آموزش و پرورش تاکید کرد
نمایش عناصر تمدنی کشور در جشنواره دانشآموزی فردا
تهران (پانا)- مشاور سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش با حضور در چهلمین جشنواره فرهنگی هنری فردا در مازندران، دستاوردها و توانمندیهای دانشآموزان را نمایشی از نمادها و عناصر تمدنی کشور توصیف کرد که شور و شعف زایدالوصفی را بههمراه دارد.
به گزارش آوای خزر ، اسماعیل بحریزاده ظهر امروز به اتفاق علیرضا سعدیپور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و دیگر همراهان، در حاشیه افتتاحیه چهلمین جشنواره فرهنگی هنری "فردا" همزمان با روز بزرگداشت لسانالغیب حافظ شیرازی، درباره هدف از سفر یکروزه خود به استان مازندران گفت: صبح امروز در افتتاحیه تبیین نسخه تحولی اصول و فرآیندهای اجرای تشکیلات دانشآموزی پیشتازان سازمان دانشآموزی در خدمت مدیران سازمان دانشآموزی مناطق و نواحی شهرستانهای استان مازندران بودیم.
وی ادامه داد: مدیران کشوری سازمان دانشآموزی در حال تبیین نسخه بازمهندسی شده پیشتازان هستند که مبتنی بر اسناد بالادستی ازجمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاستهای تحولی ابلاغی رهبری است و تمامی اصول و فرآیندهای اجرایی نمادها و نشانها و محتوای آموزشی و مهارتی تشکیلات دانشآموزان پیشتازان مورد بازنگری و تحول قرار گرفته است که کارشناسان ما در حال نسخه تحولی آن هستند.
مشاور سرپرست آموزش و پرورش دومین هدف از سفر خود به مازندران یا به تعبیر خودشان استان "لالههای روشن" را حضور در جمع دانشآموزان شرکتکننده در افتتاحیه چهلمین دوره برگزاری مسابقات فرهنگی هنری "فردا" به میزبانی بهشهر عنوان و اظهار کرد: در این مسابقات با مهارتها و توانمندیهای عظیم دانشآموزان با تنوع زیاد که هر کدام نمادها و عناصر تمدنی کشور هستند مواجه شدیم. مشاهده این توانمندیها شور و شعف زایدالوصفی را به همراه دارد و امیدواریم این مسیر نورانی، پرفروغتر از گذشته تداوم داشته باشد و زمینه را برای کشف استعدادها و رشد و شکوفایی دانشآموزان فراهم کنیم.
بحریزاده در بخش دیگری از گفتگو اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرخشهای مهم و اساسی در نظام تعلیم و تربیت را مطالبه کرده است که یکی از مهمترین آن، چرخش نظام تعلیم و تربیت از یک نهاد صرفاً آموزشی به یک نهاد فرهنگی و تربیتی مولد سرمایه اجتماعی است.
وی ادامه داد: با این رویکرد به طور طبیعی در مجموعه فعالیتهای آموزش و پرورش نیز چرخشهایی اتفاق افتاده که یکی از آنها اتکا نداشتن صرف به حافظهمحوری و فراهم نمودن زمینههایی برای نقشآفرینی دانشآموزان است لذا معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دانشآموزی جمهوری اسلامی ایران در راستای ماموریت خود تلاش میکند زمینههای متنوعی را متناسب با ذائقهها و سلایق دانشآموزان برای تربیت اسلامی آنها در ابعاد فردی و اجتماعی فراهم کند.
مشاور سرپرست آموزش و پرورش تصریح کرد: توجه به استعدادها و توانمندیهای دانشآموزان سبب میشود تا آنها بتوانند به نحو احسن و زیر نظر مربیان برجسته و اساتید مجرب خود نقشآفرینی کنند و مهارتهای لازم برای زندگی و فعالیت اجتماعی و به دست گرفتن امورات جامعه در آینده بسیار نزدیک را بیاموزند تا انشاالله در آینده که امور کشور را به دست خواهند گرفت شاهد شکوفایی کشور در همه ابعاد باشیم.
قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانشآموزی در پاسخ به این سوال که باتوجه به نقش مربیان و معلمان در مسیر رشد و شکوفایی دانشآموزان، چه حمایتهایی صورت میدهید، بیان داشت: آنها به عنوان راهبران تربیتی دانشآموزان نقش مهمی دارند. در واقع به کار دانشآموزان و مهارتهای آنها جهت میدهد و در مسیر درست هدایت میکند، لذا ما مرهون زحمات همه معلمان و مربیان در سراسر کشور هستیم و از تلاشها ومجاهدتهای آنها به ویژه در زیستبوم جدید تعلیم و تربیت که باوجود محدودیتها و کمبودها با مجاهدت عظیم خود خوش درخشیدند و قافله تعلیم و تربیت را در مسیر درست هدایت کردند قدردانی میکنیم.
بحریزاده در پایان گفت: وظیفه خود میدانیم که هر آنچه میتوانیم در راستای اینکه زمینه برای حضور و تاثیرگذاری بیشتر معلمان و مربیان بر روی آیندهسازان فراهم شود، از هیچ تلاش فروگذار نمیکنیم.
ارسال دیدگاه