آغاز فعالیت مبلغین امین در مدارس منطقه ۱۷

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه 17 توجه به  معرفی شعائر دینی به دانش‌آموزان، تعمیق و نهادینه کردن باورهای دینی در دانش‌آموزان، پاسخ به شبهات، ایجاد پیوند با ولایت و امام شناسی را از وظایف اصلی متولیان تربیت در مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت مبلغین امین در مدارس منطقه ۱۷

نشست هم اندیشی مدیران مدارس، معاونین پرورشی و مبلغین امین مدارس مجری طرح امین در دارالقرآن نور با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، مریم بابایی کارشناس قرآن، عترت و نماز و زهرا نجاری مدیر دارالقرآن نور برگزار شد.

پورمحمود معاون پرورشی و تربیت بدنی در این جلسه ضمن تبریک ایام ربیع الاول و قدردانی از حضور ارزشمند مدیران محترم مدارس، معاونین پرورشی و مبلغین امین گفت: هدف عالیه آموزش‌وپرورش رساندن دانش‌آموز به حیات طیبه است که باید با تمام توان خود تلاش کنیم تا دانش‌آموزان در طول تحصیل به نحوی از انحاء در این مسیر قرار گیرند و این میسر نخواهد شد مگر با نهادینه کردن باورهای دینی در دانش‌آموزان که این امر مهم به کمک و همراهی مبلغین امین قطعا امکان پذیر خواهد بود.

پورمحمود همچنین گفت: در هر مجموعه و سازمانی افراد دارای شرح وظایف هستند که توجه به این‌موضوع مهم است، اما در کنار آن داشتن روحیه کار جهادی و انقلابی در راه رسیدن به اهداف عالیه آن سازمان لازم و ضروی است. در شرایط فعلی نباید غیرحضوری بودن مدارس مانع فعالیت شود بلکه با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری، در رابطه با اهمیت فضای مجازی در این زیست‌بوم جدید انجام فعالیت‌های دینی، مذهبی، علمی و اخلاقی در سطح فضای مجازی را سرعت بخشیم.

پورمحمود در ادامه توجه به معرفی شعائر دینی به دانش‌آموزان، تعمیق و نهادینه کردن باورهای دینی در دانش‌آموزان، پاسخ به شبهات، ایجاد پیوند با ولایت و امام شناسی را از وظایف اصلی متولیان تربیت در مدارس دانست و گفت: از نکات شایان‌ذکر دیگر می‌توان به مخاطب‌شناسی و نیازسنجی مخاطبان همچنین روش‌شناسی و آشنایی با روش‌های ارتباط‌ گیری صحیح با مخاطب خود، اشاره کرد که این امر برای مبلغین عزیز به‌شدت حائز اهمیت است، چرا که در ارتباط با نسل نوجوان عدم توجه به این دو اصل، سبب ایجاد فاصله و شکافی میان مربی و متربی خواهد بود.

وی اشاره کرد: بهره گیری از ظرفیت های فراسازمانی در آموزش و پرورش مورد توجه است که در این زمینه ارتباط با حوزه علمیه در تربیت دینی دانش آموزان می تواند خیلی موثر باشد و مدارس از این امر استقبال می کنند. امید است با همکاری و تعامل متقابل بتوانیم گام های موثری در تربیت نسلی مومن، معتقد و متعهد برداریم.

در این جلسه مدیران مدارس، معاونین پرورشی و مبلغین امین و سایر حاضرین نظرات خود را در رابطه با موضوع جلسه مطرح کردند و در پایان احکام مدیران مدارس و مبلغین امین توسط معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه تحویل شد و مبلغین امین رسما فعالیت خود را آغاز کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار