یک مشاور خانواده و سخنگوی مذهبی شهرری:

فراگیری آموزه‌های دینی یکی از مهم‌ترین واجبات برای انسان است

شهرری(پانا)- یک مشاور خانواده و سخنگوی مذهبی در شهرری گفت فراگیری آموزه‌های دینی یکی از مهم‌ترین واجبات برای انسان است و می‌تواند او را به پیشرفت برساند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری آموزه‌های دینی  یکی از مهم‌ترین واجبات برای انسان است

سعید عزیزی، مشاور خانواده و سخنگوی مذهبی در شهرری در رابطه با مشکلات آموزش و یادگیری آموزه‌های دینی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در آموزه‌های دینی این است که تصویر درست، خوشایند، بانشاط و مطلوبی در ذهن‌ما شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: 2 عامل حائز اهمیت است. مقبولیت و محبوبیت، به این معنا که اگر شخصی که مورد قبول و علاقه‌ ما باشد، گفتارش برای ما ارزشمند و قابل احترام است و بحث بعدی تاثیرپذیری است. مسئله به‌شدت ضروری و مهم در علم آموزش و شکل‌گیری، تحقیق است. برای مثال اگر درباره به‌جا آوردن نماز تحقیق کنید، هیچ‌چیز مانع نماز‌ خواندن شما نخواهد شد.

عزیزی افزود: دین به‌ واسطه اخلاق آغاز می‌شود و در ادامه به باورها می‌رسد و با احکام به اتمام می‌رسد، ضروری است که این سه مسئله همواره در کنار هم قرار بگیرند و مثلث بسیار مهمی را تشکیل بدهند که در زندگی بشر بسیار موثر خواهد بود.

این مشاور خانواده و سخنگوی مذهبی شهرری عنوان کرد: آموزش اخلاق به عهده خانواده است زیرا اخلاق، انسان‌محور است، باتوجه به علم روان‌شناسی تحمیل باورها، وظیفه‌ مادر و آموزش احکام وظیفه پدر است؛ به فرموده امام صادق(ع) اگر عاشق اهل بیت هستید مدیون مادرتان هستید، این جمله به این معنا است که باتوجه به علم روان‌شناسی، زنان و مادران در آموزش و باورهای دینی دارای مهارت هستند.

خبرنگار دانش‌آموز: سوگند رفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار