معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

ورود مددکاران به مساله کودکان جامانده از تحصیل مستلزم سامانه جامع است

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت ورود مددکاران برای بررسی وضعیت کودکان جامانده از تحصیل مستلزم راه‌اندازی سامانه جامع دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود مددکاران به مساله کودکان جامانده از تحصیل مستلزم سامانه جامع است

به گزارش سازمان بهزیستی کشور، حبیب‌الله مسعودی فرید در نشست کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین شیوه‌نامه دانش‌آموزی برای جلوگیری از بازماندگان از تحصیل تحت پوشش خبر داد و افزود: معتقدیم با مدل راه‌اندازی سامانه دانش‌آموزی که در آن اطلاعات همه دانش‌آموزان درج شود مددکاران می‌توانند وضعیت دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان را رصد کرده و برای رفع مشکلاتشان تدبیری بیندیشند.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان معلول یا تحت پوشش بهزیستی که بازمانده از تحصیل هستند، گفت: در سال ۹۹ دانش‌آموزانی هم در حوزه توانبخشی و هم در حوزه اجتماعی به دلیل فقر از تحصیل بازماندند و از سوی دیگر در بین معلولان بخشی از آن‌ها به دلیل آموزش‌پذیر نبودن یا عدم دسترسی به نظام مناسب برای آن‌ها یا عدم مناسب‌سازی مدارس بازمانده از تحصیل شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در شرایط کرونا برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن آن‌ها شیوه‌نامه دانش‌آموزی را تدوین کردیم که در آن به کمک تامین هزینه آموزشی، مشاوره تحصیلی و هزینه ایاب و ذهاب مشکلات آنها رفع شد از سوی دیگر با کمک بنیاد مستضعفان و خیرین تعداد هشت هزار تبلت در اختیار معلولان خارج از مراکز تحت پوشش این سازمان قرار دادیم تا از طریق آموزش مجازی تحصیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اگر مناسب‌سازی مدارس حل و هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها تامین شود مشکل بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان تحت پوشش نیز رفع می‌شود ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنم مخالف ایجاد مدارس خاص برای کودکان کار هستیم و معتقدیم آنها نیز باید همچون سایر کودکان به شبکه بزرگ آموزشی مدارس عادی متصل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار