رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی :

دولت متعهد به خرید سیب کشاورزان است

ارومیه (پانا) - رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اعلام کرد کشاورزان از تجمع در مقابل کارخانجات این استان خودداری کنند چرا که تا به تعادل رسیدن بازار، محدودیت زمانی برای خرید تضمینی سیب صنعتی وجود ندارد و دولت متعهد به خرید این محصول تا آخرین موجودی است.

کد مطلب: ۱۲۲۱۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت متعهد به خرید سیب کشاورزان است

به گزارش اداره کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با اشاره به علت تشکیل صف های طولانی در تحویل سیب صنعتی به کارخانه ها، افزود: تعجیل کشاورزان برای تحویل محصول، علت این موضوع بوده است، در حالیکه ظرفیت خرید کارخانه ها روزانه ۵۰۰ تن است.

وی ادامه داد: در خرید تضمینی حضور جمع کثیری از کشاورزان در مقابل در کارخانه ها سبب معطلی خود آنان و کامیون های حامل سیب شده که این امر منجر به چالش‌هایی می شود که با همکاری خود کشاورزان این مشکلات قابل رفع است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی سیب صنعتی یا همان سیب درجه سه تولیدی کشاورزان در روزهای اخیر، مهمترین گام دولت مردمی در حمایت از تولیدات باغداران استان به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول مهم در کشور بود.

کرامتی با اشاره به اینکه امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تُن سیب در سطح آذربایحان غربی تولید شده است، ادامه داد: بیش از ۳۵۰ هزار تُن از این مقدار به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار