گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در کانون البرز

کرج (پانا)- مربیان کانون البرز با اجرای فعالیت‌ در فضای مجازی روز ملی «روستا و عشایر» را گرامی داشتند.

کد مطلب: ۱۲۲۱۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر در کانون البرز

ویژه‌ برنامه‌ای به مناسبت این روز در گروه مجازی«پیک سیار یار مهربان» اجرا شد.

در این برنامه فعالیت‌های متنوعی از جمله شعرخوانی با موضوع «روستا»، معرفی روستاهایی که اعضای کتابخانه‌ی سیار کانون در آن جا زندگی می‌کنند، صنایع دستی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ‌ این روستاها، پوشاک و غذاهای محلی آن و آشنایی با موسیقی‌های روستا برگزار گردید.

معرفی اقوام ایرانی ترک، لر، بلوچ، کرد و فارس دیگر برنامه‌ی این روز در گروه کتابخانه‌ی سیار بود .

بخشی از فعالیت این گروه نیز به معرفی کتابخانه‌ی سیار کانون البرز و خدمات آن در روستاهای استان و معرفی شخصیت «اسدالله شعبانی» شاعر کودکان و نوجوانان اختصاص داشت .

در مرکز هشتگرد نیز اعضا این مناسبت را در کانون مجازی مرکز گرامی داشتند.

آن‌ها در برنامه‌ی با عنوان «روستای ما» نماهنگ‌هایی که در مورد روستاهای خودشان تهیه کرده بودند را پخش کرده و در مورد روستاهای‌شان با دیگر اعضا صحبت کردند.

بحث و گفت‌و گو در مورد جاذبه‌های روستاها و تفاوت زندگی روستایی با زندگی شهری،آشنایی با واژه‌ های روستا وده، تاریخچه‌ی این واژه‌ها و تفاوت‌های آن‌ها و معرفی صنایع دستی روستاها از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مرکز بود .

جمعی از اعضای مرکز مجتمع کانون کرج نیز در نماهنگی ضمن معرفی آداب و رسوم عشایر ایران، کتاب «سرزمین ما ایران » را به صورت مجازی به اعضا معرفی کردند.

لازم به یادآوری است که روز ۱۵ مهر ماه در تقویم ملی ایران با مصوبه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی روستا و عشایر نام‌گذاری شده تا ظرفیت‌های ارزشمند موجود در بین روستاها و عشایر ایران زمین پاس‌ داشته شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار