میزان صادرات استان اردبیل امسال افزایش یافت

اردبیل (پانا) - مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از افزایش ۱۰۸ درصدی صادرات استان در شش ماهه اول امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
میزان صادرات استان اردبیل امسال افزایش یافت

به گزارش استانداری اردبیل، حسین وطن دوست، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان گفت: در شش ماهه اول امسال صادرات استان ۱۰۸ درصد افزایش و واردات استان ۳۵ درصد کاهش یافته و از لحاظ تولید و صادرات محصولات کشاورزی ، گلخانه ای و صنعتی رتبه برتر کشوری را دارد.

وی به ظرفیت و قابلیت های استان در صادرات محصولات غیر نفتی اشاره کرد ‌و افزود: موضوع مناسبات و تعاملات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه برای استان ما از لحاظ داشتن واحدهای تولیدی صادرات محور، همچنین واحدهای تولیدی که مواد اولیه آن از خارج وارد می شود، حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل علی رغم وجود تحریم‌ها و بیماری کرونا در حوزه صادرات و واردات از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وطن دوست تصریح کرد: امسال نیز با روی کار آمدن دولت جدید رایزنی هایی از طریق سفرا و روسای نمایندگی‌های سیاسی و سرکنسولگری های جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت و توسعه همکاری‌ها و مناسبات با کشورها به ویژه کشورهای همسایه با رویکرد تعامل انجام می‌گیرد.

وی گفت: استان اردبیل به عنوان استان هم مرز با کشور آذربایجان به لحاظ داشتن مرز مشترک زیاد، با ایجاد امکانات زیربنایی از حداکثر ظرفیت در امر تولید و امکانات برای صادرات بهره مند خواهد شد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در ادامه خواستار مدیریت فرصت و رفع تهدیدها جهت صادرات غیرنفتی و انعکاس مسائل و مشکلات و راهکارهای مربوط به افزایش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و افزایش صادرات در سطح ملی و استانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار