سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

برگزاری مسابقه قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام درشهرستان‌های تهران

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام با رقابت 20 کشور اسلامی به میزبانی استان تهران در اسفند ماه 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام درشهرستان‌های تهران

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید‌ مجتبی هاشمی اظهار کرد: در کانون فرهنگی و هنری سمیه شهرری آزمون انتخابی نمایندگان دانش‌آموز کل کشور و آماده‌سازی برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی قرآن‌کریم دانش‌آموزان جهان در اسفند ماه آغاز شده است.

وی افزود: از بین شرکت‌کنندگان، 4 نماینده از ایران، 2 دختر و 2 پسر در دو رشته حفظ و قرائت برای اعزام به این مسابقات انتخاب و در فرآیند هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: این رقابت که به صورت دوسالانه و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران بین نمایندگان دانش‌آموز بیش از 20 کشور اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: این نمایندگان طی مراسم قرعه‌کشی و توجیه فنی توسط مسئولان برگزاری مسابقات و طبق برنامه با توجه به وضعیت کرونا و اعلام دبیرخانه در فضای مجازی یا حضوری به رقابت خواهند پرداخت.

سید‌ مجتبی هاشمی با اعلام آمادگی در این خصوص تصریح کرد: مرحله انتخابی اعضای تیم جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم دانش‌آموزان جهان اسلام با حضور 34 دانش آموز از12 استان در دو رشته حفظ کل و قرائت تحقیق به صورت مجازی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در کانون فرهنگی و تربیتی سمیه برگزار شد و پس از فرآیند داوری اعضای تیم‌های دانش‌آموزی منتخب به عنوان اعضای تیم جمهوری اسلامی ایران در مسابقات مختلف بین‌المللی قرآن‌کریم جهان اسلام حضور خواهند یافت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: نفرات اول این مسابقات جهت حضور در هفتمین دوره مسابقات قرآن‌کریم دانش‌آموزان جهان اسلام کشور ایران و رتبه‌های دوم تا پنجم به دیگر مسابقات کشورهای دیگر اعزام خواهند شد.

لازم به ذکر است نماینده اداره اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان ناظر این آزمون انتخابی در محل مسابقات حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار