دبیرکل سازمان ملل: بدهی کشورها مانع بازسازی پس کروناست

تهران (پانا) - آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی در کنفرانس توسعه توسعه و تجارت این سازمان اعلام کرد اگر کشورها درگیر بدهی باشند، نمی توانند خود را پس از بحران کرونا بازسازی کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دبیرکل سازمان ملل: بدهی کشورها مانع بازسازی پس کروناست

دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در اظهاراتی در کنفرانس توسعه توسعه و تجارت این سازمان یک برنامه فوری چهار مرحله ای برای پرداختن به مساله بدهی پیشنهاد داد تا کشورها بهتر بتوانند از بحران اقتصادی ناشی از کرونا عبور کنند.

گوترش خواستار حمایت بیشتر از ملت های آسیب پذیر شد تا با چالش های ناشی از بدهی، عدم سرمایه گذاری ، تجارت ناعادلانه و شرایط اضطراری آب و هوا مقابله کنند.

وی با اشاره به نیاز فوری برای برابری واکسیناسیون در شرایطی که بحران کرونا سال ها درستاورد توسعه را با خطر مواجه کرده است، اعلام کرد این نخستین گام در یک رقابت طولانی تر است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد تصریح کرد اگر کشورها درگیر بدهی باشند، آنها نمی توانند خود را پس از بحران کرونا بازسازی کنند و این یک خنجر به قلب بهبودی جهانی از همه گیری کرونا است.

دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده بود که بدون توزیع عادلانه واکسن در سراسر جهان، خطر ظهور سویه‌های مقاوم به واکسن کووید ۱۹ وجود خواهد داشت.

وی گفته بود که کرونا شکنندگی جوامع را آشکار کرده و برای مقابله با آن به افزایش دست‌کم دو برابری میزان تولید واکسن نیازمندیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین خواستار تسریع در روند واکسیناسیون جهانی در برابر ویروس کرونا شده و گفته بود من از اعضای جامعه جهانی می‌خواهم که در روند واکسیناسیون و تولید واکسن بسیج شوند و تا اواسط سال آینده به ۷۰ درصد از جمعیت جهان واکسن برسانند.

به گفته وی، جهان همچون گذشته از تغییرات آب و هوایی، درگیری‌ها تا کووید-۱۹ به چالش کشیده شده است که اهداف توسعه پایدار را دور از دسترس می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار