هدف اصلی جشنواره علمدار، تعمیق و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است

تهران(پانا) - هدف اصلی جشنواره علمدار که برای دومین سال متوالی به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود و دبیرخانه کشوری آن نیز در کرمان است، تعمیق و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و آشنایی دانش‌آموزان با  سبک زندگی شهید سلیمانی است.

کد مطلب: ۱۲۲۰۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی جشنواره علمدار، تعمیق و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره جشنواره علمدار در گفت و گو با پانا گفت:« این جشنواره با هدف تعمیق و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت و آشنایی دانش آموزان با سبک زندگی شهید سلیمانی برای دومین سال متوالی برگزار می شود.»

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از سردار سلیمانی؛ وی را یک شخصیت ملی دانست و گفت:«شهید سلیمانی نه فقط یک شخصیت ملی، که حتی یک شخصیت جهانی است. همانطور که می بینیم از شهادت ایشان تمام آزادگان جهان و مستضعفین دنیا در کشورهای اسلامی و بعضا غیراسلامی؛ متاثر شدند، سردار سلیمانی پیوند دهنده ملت ها بود و برای دفاع از حق و حقوق مظلومین به پاخواست و به شکلی در دل ها و قلب های مردم جاودان شد که می توان او را یک شخصیت کامل معاصر دانست. انسانی که شاید نمونه آن را اکنون دیگر نداشته باشیم. یک قهرمان ملی که شناساندن ابعاد شخصیت او و سبک و سیره زندگی او بسیار حائز اهمیت است، چه از نظر تربیتی، چه اعتقادی و چه معنوی.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، افزود:« در آموزش و پرورش، 6 ساحت تربیتی وجود دارد که سردار سلیمانی در تمام ابعاد آن، نمونه کاملی است که می تواند به عنوان الگو باشد. وی یک شخصیت همه جانبه و کامل جمهوری اسلامی است و می تواند شاخص قرار گیرد و باید در تمام ابعاد تربیتی شناخت او برای دانش آموزان مورد توجه باشد.»

نقوی خاطرنشان کرد:«سردار سلیمانی در کنار تمام اقتدار و مسئولیت هایی که به عهده داشت بسیار فروتن و متواضع بود و نمونه کاملی از کاردانی و تخصص در عین فروتنی و بزرگ منشی بود. در مسیر دفاع از مظلومین نیز سردار سلیمانی، قدم در راه امام حسین (ع) گذاشتند. چنین شخصیتی که جزء مفاخر است، باید به بچه ها معرفی شود و لایه های وجودی وی در قالب های متنوع معرفی شود.»

وی در ادامه گفت:«جشنواره فرهنگی هنری در واقع بستری است برای نزدیک شدن دانش آموزان به این اخلاق و ویزگی و این نوع نگرش. چرا که سردار سلیمانی برای تمام انسان هایی که به دنبال رشد و کمال هستند یک شخصیت کامل و تمام عیار است. جشنواره علمدار در رشته های شعر، نقاشی، دلنوشته، عکس، داستان و... در میان فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می شود، بنابراین همه همکاران و دانش آموزان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.»

نقوی خاطرنشان کرد:«در افتتاحیه این جشنواره، کتاب دستاوردهای جشنواره سال قبل رونمایی شد. سال قبل نیز فرهنگیان و دانش آموزان زیادی از شهر تهران در آن شرکت کردند و امسال هم ابلاغات لازم در این حوزه به مناطق انجام شده و این جشنواره علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره و تحکیم ارزش ها و آرمان های سردار دل ها؛ فرصت مناسبی است جهت کشف استعدادهای دانش آموزی در رشته های مختلف فرهنگی و هنری.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار