رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر:

ضرورت فرهنگ‌سازی شناساندن آثار فرهنگی و اجتماعی وقف در جامعه

اسلامشهر(پانا) - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف در نشستی با خبرنگاران برنامه‌های این دهه را بیان کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت فرهنگ‌سازی شناساندن آثار فرهنگی و اجتماعی وقف در جامعه

در این نشست حجت‌الاسلام محمد سلیمی در سخنانی اظهار کرد: در بحث موقوفات سه وظیفه احصاء، حفظ و ثبت موقوفه‌ها، بهره‌وری و افزایش درآمد موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین بر عهده‌ سازمان اوقاف و امور خیریه است.

او در ادامه افزود: به طور کلی فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر در دو بخش بقّاع و اماکن متبرکه و امامزادگان و موقوفات تحت نظارت است وادامه داد،۱۱ امامزاده عظیم الشأن از نوادگان ائمه اطهار (ع) و بالغ بر ۴۰ موقوفه در شهرستان اسلامشهر موجود است.

حجت‌الاسلام سلیمی تأکید کرد: درآمدهای موقوفات متصرفی که فاقد متولی بوده و اداره آن به عهده اداره اوقاف است، بر اساس نیات واقفین صرف می‌شود و در موقوفات غیر متصرفی هم تمامی درآمدها با نظارت سازمان صرف امور مشخص شده واقف توسط متولی موقوفه هزینه شده و به مصرف می‌رسد.

او با تاکید بر آثار فرهنگی و اجتماعی وقف در جامعه اسلامی بیان کرد: متأسفانه سنت حسنه وقف و آثار فرهنگی و اجتماعی آن در جامعه اسلامی ناشناخته بوده و اطلاع‌رسانی دقیقی از آن به عمل نیامده که در این زمینه ضرورت فرهنگ‌سازی برای کسانی که بخشی از اموال و دارایی خود را وقف می‌کنند، متناسب با نیاز آن منطقه و جامعه نبوده و بعضاً اثرگذاری یک موقوفه در منطقه مشاهده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به ضرورت همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد: ترویج سنت حسنه وقف نیازمند مشارکت و همکاری همه ادارات، نهادها و دستگاه‌هایی است که با مردم در ارتباط هستند .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر در رابطه با برنامه‌های دهه وقف خاطرنشان کرد: غبارروبی و گلباران بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم، برگزاری همایش وقف، تجلیل از خادمین و مدیران امامزادگان، تجلیل از خیرین و واقفین، دیدار با پرسنل مراکز درمانی، برگزاری محفل انس با قرآن، نواختن زنگ وقت در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت وقف، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ده‌ها برنامه فرهنگی و معنوی دیگر از ویژه برنامه‌هایی است که در شهرستان اسلامشهر در راستای گرامیداشت دهه وقف برگزار خواهد شد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار