مدیرسازمان دانش آموزی استان در آیین شورعاطفه ها :

با شورعاطفه ها، روحیه کمک کردن و گذشت را در خود تقویت کنیم

حمیدیه (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان همزمان با زنگ شور عاطفه ها گفت: بخشی از این زنگ برای دانش آموزان نیازمند است و بخشی دیگر تلنگری به ما است که همیشه با مهروعاطفه ،روحیه کمک کردن و گذشت را در خود تقویت کنیم.

کد مطلب: ۱۲۲۰۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
با شورعاطفه ها، روحیه کمک کردن و گذشت را در خود  تقویت کنیم

مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان که در آیین شور عاطفه ها در دبستان هیات امنایی معرفت ناحیه ۴ اهواز سخن می گفت افزود : همیشه سرآغاز بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس،تهیه نوشت افزار، لباس فرم و... شور و نشاطی در بین خانواده ها و مدرسه ایجاد می کرد. اما امسال و سال گذشته این اتفاق با شیوع کرونا کمرنگ شده است.

وی بیان کردد: همانطور که این شور و نشاط در خانواده ها ایجاد می شد، بعضی از خانواده ها هم نگرانی و دغدغه عدم توانایی تهیه نوشت افزار و امکانات لازم برای دانش آموز مدرسه ای خود را داشتند.

محمد رحیم کریمی ادامه داد: در جشن عاطفه ها دانش آموزان و اولیا شادی و عشق خود را با کمکی که از روز قبل در پاکت ها می گذاشتند تقسیم می کردند. در سه سال اخیر این اتفاق با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)مقارن و جشن عاطفه ها به شور عاطفه ها تبدیل شده است.

مدیر سازمان سازمان دانش آموزی استان خوزستان یادآورشد: ما انسان هستیم اگر مهر، عاطفه و محبت را از ما بگیرند جز آن وزن و جسمی که داریم دیگر در کره خاکی سودی نخواهیم داشت.اینکه ما را با سایر موجودات و کائنات هستی فرق می گذارد و اشرف مخلوقات می شویم، عشق، دوستی و مهری است که به هم نوع و سایر انسان ها داریم.

او تاکید کرد: سازمان دانش آموزی از متولیان این امر مقدس است که هرساله این جشن را با همکاری کمیته امداد در راستای گسترش روحیه تعاون و نوع دوستی برگزار می کند.

محمد رحیم کریمی ادامه داد: امسال جشن عاطفه ها در روز چهارشنبه هفته گذشته قرار بود انجام شود ولی امروز زنگ نمادین را برخی مناطق ازجمله ناحیه3 با حضور مدیر کل کمیته امداد، مدیر کل آموزش و پرورش، هلال احمر، نماینده ولی فقیه، استانداری و سایر مسئولین شهرستان ها در استان به صدا درآوردیم.

وی در بخشی دیگر با اشاره به شهادت شهید لندی ادامه داد: ایثاری که شهید علی لندی کرد پرچم خوزستان را برای همیشه بالا نگه داشت. او با محبت و عاطفه بود و اگرجنین تربیتی نداشت، این گونه دل به آتش نمی زد و پرپر نمی شد. این فداکاری باعث شد که او برای همیشه در ذهن ها جاودان باقی بماند ودر سفرقائم مقام وزیر و رئیس سازمان صدا و سیما اولین مدال شجاعت سازمان دانش آموزی کشور به شهید لندی اعطا شد.

مدیر سازمان دانش آموزی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه افراد آنقدر به مرگ نزدیک شده اند که حیف است در این چند صباح جز محبت، دوستی،نشاط و اخلاق خاطره دیگری از یکدیگر داشته باشند. امیدوارم هیچ وقت نیازمند باشیم و نیازمندی هم در بین ما نباشد. خواسته یا ناخواسته دیگران را دریابیم و مانند فرزندان خود بدون غرور

وتکبرنیازهای آنها را برآورده کنیم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار