رئیس سازمان استثنایی کشور:

مدیران مدارس ملزم به تامین نیروی انسانی مدارس استثنایی هستند

فشافویه(پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در سخنانی در فشافویه اظهار کرد در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان نابینا، ناشنوا، کم‌توان ذهنی و کم حرکت جسمی شدید، شیوه‌نامه‌ای ارسال شده است تا کلاس‌ها با تراکم 3 نفر تشکیل شود و قالب مدرسه‌ها باز باشد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس ملزم به تامین نیروی انسانی مدارس استثنایی هستند

سید‌جواد حسینی بیان کرد: بخش خدمات توانبخشی ما در منزل نمی‌تواند اجرا شود و خانواده‌ها جهت سرپرستی بچه‌های کم‌توان ذهنی و جسمی حرکتی شدید، مشکل دارند؛ همچنین دانش‌آموزان ما برای حضور در مدارس نیاز به سرویس دارند که ۵۳‌میلیارد تومان به ایاب و ذهاب آنها اختصاص خواهد یافت و امروز ۱۰ میلیارد تومان آن مبلغ اجرایی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در راستای استانداردسازی منابع انسانی در مدارس استثنایی کشور بیان کرد: ۱۲‌هزار نفر برای سازماندهی نیروی انسانی نیاز داریم؛ طبق بخشنامه وزارت آموزش و‌پرورش، لازم است که ادارات کل آموزش و پرورش کشور در صورت تعلق نیروی انسانی، ۱۰‌درصد آن را به آموزش و پرورش استثنایی ارجاع دهند.

حسینی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم برای دانش‌آموز اوتیسم معلم حق‌التدریس انتخاب کنیم، همینطور معلم عادی آموزش دیده نشده هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ بنابراین مدیران ما اول باید نیروی انسانی مدارس استثنایی را تأمین کنند.

او ادامه داد: روزی که من در سازمان آموزش و پرورش استثنایی حضور پیدا کردم، بودجه این سازمان ۹۹‌میلیارد تومان بود و اکنون ۳۰۰‌میلیارد تومان است؛ در جهت استانداردسازی فرآیندها از سال گذشته نهضت توان‌افزایی و ساخت مدارس را اجرا کردیم که مردم ۱۴۵‌میلیارد تومان کمک کردند و سهم شهرستان‌های استان تهران یک میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: مدارس در راستای استانداردسازی مشکلات مالی دارند و البته هر جا که به مردم رجوع کردیم آنها کمک کردند.

حسینی بر همکاری همگانی در جهت ایجاد زمینه حضور دانش‌آموزان در مدرسه تاکید کرد و افزود: مجموعه تحقیقات جهانی نشان داد عدم حضور بچه‌ها در مدرسه در پاندمی کرونا تأثیر چندانی ندارد و نبود آنها در مدرسه از نظر روانی، روحی و افت تحصیلی اثرات فراوانی دارد و می‌بایست با برنامه‌ریزی و حضور ترکیبی این حضور فیزیکی را فراهم کنیم تا سلامت و تعلیم و تربیت آنها دچار آسیب نشود.

خبرنگار: ساسان حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار