بحری‌زاده: مدال‌هایی برای حضور بین‌المللی دانش‌آموزان طراحی شده است

تهران (پانا) -مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از طراحی مدال‌هایی برای حضور بین‌المللی دانش‌آموزان پیشتاز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: مدال‌هایی برای حضور بین‌المللی دانش‌آموزان طراحی شده است

اسماعیل بحری زاده در نشست هم اندیشی کارگروه های معین اقطاب کشوری که باحضور شش قطب کشوری تشکیل شد ضمن خیر مقدم جهت حضور خادمین قرآن و تسلیت ایام شهادت ماه صفر و تبریک شروع سال تحصیلی جدید گفت: حضور اصحاب قرآن و نماز و عترت در سازمان دانش آموزی برای ما مغتنم است و برکات آن در سازمان دانش آموزی جاری خواهد بود.

وی با اشاره به همکاری منسجم ساختار حوزه پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما در حوزه پرورشی خانواده هستیم و برای هم افزایی مرزبندی نداریم.

وی با اشاره به بازنگری های انجام شده در سازمان دانش آموزی کشوری گفت: این سازمان از سال گذشته کمیته بازمهندسی تشکیل داد تا فعالیت های 22سال گذشته را متناسب با سندهای ابلاغ شده، بازنگری کند. بازنگری متناسب با سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اولویت ما بود. نقل شده است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند بنا ندارم اگر چیزی می گویم یا نویسم بگویم کاری انجام دهید ولی در مورد این بیانیه، می گویم بروید کار کنید و از این جهت این سند برای ما یک سند بالادستی مهم و اولویت دار است. سند بالادستی دیگر هم سیاست های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری است.
وی افزود بازمهندسی تشکیلات پیشتازان و مجلس و خبرگزاری دانش‌آموزی پانا مبتنی بر این اسناد انجام گرفت. وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از 40 بار واژه جوان تکرار شده است و سراسر امیدآفرینی و نگاه به آینده و پیشرفت کشور دارد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در حوزه مجلس دانش‌آموزی گفت: در گذشته یک مجلس دانش‌آموزی کشوری با ۱۵۰ نماینده داشتیم که در حال حاضر به هزار و ۱۱۱ تشکل در قالب مجالس تبدیل شده و ۱۵۰ نفر به حدود ۲۸ هزار نماینده ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: شورای دانش آموزی را با مجلس دانش اموزی در مدرسه پیوند زدیم تا مدیر مدرسه اگر مشکلی را که شورای مدرسه طرح کرده به مدیر منطقه ارجاع داد، مجلس دانش آموزی شهرستان و استان که مشاور رییس شهرستان و مدیرکل استان هستند برای حل آن همفکری و همکاری داشته باشند و اگر مشکل حل نشد از آنجا به مجلس دانش آموزی کشوری ارجاع داده می شود. این بازنگری با موفقیت انجام و در سال گذشته اجرا شد و امسال کیفیت بخشی آن انجام می شود.

بحری زاده گفت: در این بازبینی مجلس دانش‌آموزی کاملا بازمهندسی شده و بناست تا به صورت هرمی به دانش‌آموزان در مدرسه وصل شود و بر همین اساس امسال مجلس دانش‌آموزی استان‌ها و شهرستان‌ها نیز شکل گرفت تا مسائل دانش‌آموزان از مدرسه جمع‌آوری شود و مسائل به صورت بومی و سریعتر در مناطق و استان رفع شود و در صورتی که نیاز به تصمیم‌گیری کلان بود در مجلس دانش‌آموزی کشور مطرح شود.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: یکی از اهمیت‌ها و ضرورت های بازمهندسی تشکل پیشتازان همسوسازی اهداف و فعالیت‌های تشکل پیشتازان با این اسناد بالادستی است که ضرورت داشت برنامه‌ها به روزرسانی شوند.

بحری زاده با اشاره به تغییرات در حوزه پیشتازان عنوان کرد: تمامی علایم، نمادها و نشان ها تغییر کرد و روح حاکم بر این نشان ها تقویت هویت اسلامی ایرانی و انقلابی مبتنی بر سند تحول و بیانات رهبری معظم انقلاب است؛ این تغییرات در قالب کتابچه ای تهیه شد که با امضای دکتر کاظمی برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ شد.
وی افزود: در طراحی این تغییرات در 4قطب کشوری نظر 260مربی جمع آوری شد و چرخش نخبگانی هم داشتیم و نظرات اصلاحی افراد باسابقه مجدد اخذ شد. ما در حوزه دانش آموزی سعی کردیم هر دانش آموزی در هر زمینه ای مهارت دارد مورد توجه باشد. از حوزه نماز و قرآن و مداحی گرفته تا هر مهارتی در شش ساحت تربیتی در این نسخه برای آنها برنامه در نظر گرفته شده و نشانی متناسب با مهارت های مرتبط در نظر گرفته شده است. همه این نشان ها مستند به سند تحول است و مبتنی بر اهداف تربیتی آن تعریف شده است. هر دانش اموزی که بتواند 8نشان دریافت کند، مدال همفکری به او تعلق می گیرد. اگر 12نشان بگیرد به او مدال همدلی داده می شود و اگر 20مدال بگیرد به او نشان همکاری داده می شود و در نهایت با یک اقدام دیگر نشان هادی را گرفته می تواند راهبر سایر دانش اموزی باشد.

وی افزود: همچنین نماد هویتی تشکیلاتی را شال تشکیلاتی تعریف کردیم که برای مناسبت های مختلف با رنگهای مختلف تعریف می شود. همچنین 8مدال بین المللی تعریف شد. مدالهای ولایت با تمثال مبارک امام راحل (ره) و مقام رهبری، پیشگامان تمدن نوین اسلامی، مقاومت، عدالت، شجاعت (که اولین مدالی است که به خانوادع دانش آموز پیشتاز شهید علی لندی ارایه اهدا شد)، مدال افتخار علمی پژوهشی و مدال افتخار فرهنگ و هنر را داریم که به استان ها اختیار داده ایم و نمادهای ویژه فرهنگ و تمدن استان خود را در این مدال طراحی کنند. در نهایت نیز مدال تربیت اجتماعی را داریم که در راستای ماموریت سازمان دانش آموزی تعریف شده است.

وی درباره فعالیت دانش آموزان در حرفه خبرنگاری نیز گفت: در فاز اول ۲۶۰ مدرس کشوری در حوزه خبرنگاری شناسایی و آموزش داده شدند، در فاز دوم ۵۲۰ خبرنگار در سطح استانی شناسایی و آموزش دیده شدند در فاز سوم ۴ هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز خبرنگار از شهرستان‌های کشور هدف گذاری شدند و سال گذشته ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار را آموزش دادیم. همچنین در فاز چهارم این تعداد را به ۶۰ هزار دانش‌آموز خبرنگار خواهیم رساند.

نشست هم اندیشی کارگروه های معین اقطاب کشوری با حضور اسماعیل بحری زاده، قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی و محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار