همزمان با دهه وقف در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار»

ارومیه (پانا) - دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۹۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار»

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، همزمان با دهه وقف دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» به همت این اداره کل و با همکاری سازمان صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از تاریخ 12 الی 22 مهر (دهه وقف) در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

هدف از برگزاری این پویش ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب، ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حفظ میراث فرهنگی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی بوده و کتب وقف شده پس از انجام نیازسنجی های لازم در کتابخانه های عمومی سطح استان توزیع و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این باره گفت: کتاب برای تغذیه روح انسان بوده و فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است؛ ترویج فرهنگ وقف کتاب، از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از فواید و کارکردهای وقف در بعد فرهنگی، تأمین منابع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه فراهم شده و این فرهنگ مردمی خواهد شد. هم اکنون حدود 1میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نیاز به رشد دارد و امیدواریم با اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از مردم، خیرین، مسئولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان به پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بپیوندند.

علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد 1 را به شماره 100045012 پیامک کنند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با ایشان تماس بگیرند.

گفتنی است در سال 99 در قالب این پویش 16 هزار جلد کتاب و چندین نسخه نفیس و خطی توسط خیرین، سازمان‌ها، هنرمندان و .... به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد که به دلیل استقبال ویژه عموم مردم، دومین دوره این پویش نیز برگزار می‌شود.

اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به نشانی www.orumiyehpl.ir و صفحه رسمی این اداره کل در اینستاگرام با شناسه orumiyehpl@ انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار