اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت برای حفظ فرهنگ غنی عشایر و انتقال به نسل آینده

مشهد (پانا) - زنگ آغاز فعالیت مدارس عشایری استان خراسان‌ رضوی امروز با حضور معاون وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش استان به صدا درآمد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام دستگاه تعلیم و تربیت برای حفظ فرهنگ غنی عشایر و انتقال به نسل آینده

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و رحلت نبی مکرم اسلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس و همچنین تبریک بهار تعلیم و تربیت و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: طراحی نقشه جامع فرایند یاددهی، یادگیری از شهرستان کلات آغاز شد و به سایر استان تسری رفت، با وجود کمبود نیروی انسانی با تدابیر ویژه اندیشیده شده در آغاز سال تحصیلی جاری حتی یک کلاس بدون معلم در شهرستان کلات وجود ندارد.

وی با اشاره به فراگیری نشاط و تکاپو در سطح جامعه همزمان با آغاز سال تحصیلی گفت: عشایر جزو اقشار پرتلاش، با صفا و با صداقت هستند که تاثیرگذاری فراوانی بر تولید مواد پروتئینی، گوشتی و فرآورده های لبنی در سطح کشور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه دانش‌آموزان عشایر باید مهارت زندگی در طبیعت و آشنایی با محیط زیست را بیاموزند گفت: فرهنگ عشایر بسیار غنی است و ما نیز بایستی آن را حفظ کرده و ضمن تقویت و ارتقا آن این فرهنگ غنی را به نسل های بعد منتقل کنیم.

خدابنده در پایان افزود: به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ٢٠٠ کلاس درس به دستگاه تعلیم و تربیت استان تحویل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار