دمای تهران کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - در حالیکه هوای پایتخت طی سه روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، انتظار می‌رود کیفیت هوای شهر تهران طی امروز (۸ مهر) نیز در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دمای تهران کاهش می‌یابد

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد و در مناطق پرتردد در بعضی ساعات با افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین از فردا شب (۹ مهر) روند کاهش دما مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۸ مهر ماه) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است. حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با این حال عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت همراه با ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد می‌شود.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۹ مهر ماه) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا (۹ مهر ماه) همراه با ترافیک شامگاهی باعث افزایش نسبی غلظت ذرات معلق خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد کاهش خواهد یافت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار