خبر کشف دستگاه استخراج رمزارز در شرکت بورس واقعیت دارد

تهران (پانا) - اظهارات متضاد در خصوص مساله کشف دستگاه ماینر در شرکت بورس تهران با تایید سازمان بورس، واقعیت پیدا کرد و حالا شفاف‌سازی از این اتفاق به پیگیری‌های معاونت حقوقی سازمان بورس و ارسال نتیجه نهایی از سوی این سازمان واگذار شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خبر کشف دستگاه استخراج رمزارز در شرکت بورس واقعیت دارد

به گزارش ایرنا، از روز گذشته علنی شدن کشف چند دستگاه ماینر در زیرزمین ساختمان شرکت بورس توسط حراست و تعلق این دستگاه‌ها به فردی خاص با هجمه‌های بسیاری از سوی سهامداران و مسوولان حاضر در سازمان بورس همراه شد که «مصطفی بهشتی سرشت»، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به این خبر اعلام کرد: این دستگاه‌ها متعلق به شخص خاصی نبوده‌ است اما به طور کلی چنین فعالیتی خارج از فعالیت‌های شرکت بورس محسوب می‌شود و این مجموعه باید پاسخگو باشد.

به دنبال واکنش‌های ایجاد شده نسبت به چنین اتفاقی، «علی صحرایی» به عنوان مدیر عامل شرکت بورس تهران، مطرح شدن چنین خبری را اشتباه خواند و از عدم صحت این موضوع در شرکت بورس تهران خبر داد.

با مطرح شدن چنین صحبتی از سوی مدیر عامل شرکت بورس تهران و بالا گرفتن حاشیه‌های ایجاد شده در این زمینه، این شرکت با صدور اطلاعیه‌ای فعالیت شرکت بورس تهران را در زمینه استخراج رمز ارز تکذیب و اعلام کرد: اگرچه شرکت بورس اوراق بهادار تهران ورود به حوزه رگولاتوری رمزارز را به عنوان یک دارایی دیجیتال و در قالب یک پروژه تحقیقاتی دنبال کرده بود، نظر به انتشار شایعه‌ای مبنی بر وجود ماینر شخصی در این شرکت، بورس تهران شایعات مطرح شده در این زمینه را به شدت تکذیب می‌کند.

در این خبر آمده است: رمز ارزها به عنوان دارایی دیجیتال، نیازمند قانون‌گذاری در کشور هستند و چندی پیش نیز با توجه به مطالبه فعالان این حوزه، از سوی مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهاد تاسیس صندوق‌های مبتنی بر رمز ارز مطرح شد.

در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته نسبت به صحت و سقم این خبر، شرکت انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) از پیگیری‌های این شرکت نسبت به کشف ماینر در شرکت بورس تهران خبر داد و اعلام کرد: چنین کشفی از سوی صنعت برق انجام نشده است و تا این لحظه صنعت برق نمی تواند درباره صحت و کذب بودن خبر اظهارنظر کند.

خدادادی ادامه داد: اگر برای توانیر و توزیع برق تهران بزرگ اطمینان حاصل شود که چنین تخلفی در این نهاد صورت گرفته، برخورد جدی با متخلف همانند سایرین صورت خواهد گرفت.

با توجه به انتشار اطلاعیه شرکت بورس تهران و اطلاعات ارائه شده از سوی توانیر تا حدودی از حاشیه‌های ایجاد شده در این زمینه فروکش پیدا کرد که یکباره سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در مورد ماینرهای کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران شفاف سازی و وجود آن در این شرکت را تایید کرد.

در این اطلاعیه آمده بود: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند در رسیدگی های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است، در ساختمان شرکت مزبور کشف و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش ها و حساب های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است. با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

در ادامه این اطلاعیه اعلام شد: رسیدگی به این موضوع به طور فوق العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار