در حاشیه مراسم شور عاطفهها، بحری زاده عنوان کرد:
شور عاطفهها، موقعیت یادگیری و تربیت بیبدیلی برای دانش آموزان است تا انفاق و نوعدوستی را تمرین کنند
تهران (پانا)- مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی کشور،زمینهسازی برای تربیت اسلامی دانشآموزان در ابعاد فردی و اجتماعی را وظیفه سازمان دانشآموزی دانست.
مراسم شور عاطفهها به همت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صدا و سیما با مشارکت تشکلهای دانش آموزی برگزار شد. در حاشیه این مراسم، اسماعیل بحری زاده، مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی کشور ،به پانا گفت: «ماموریت سازمان دانش آموزی زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان، در ابعاد فردی و اجتماعی تعریف شده است. وظیفه ما در سازمان دانش آموزی این است که برای نقش آفرینی دانش آموزان زمینه سازی کنیم، بر همین اساس یک اصل مهم در واقع سرلوحه فعالیتهای ما در فصل جدید سازمان دانش آموزی قرار گرفته است که عبارت است از، اصل نقش پذیری و نقش آفرینی دانش آموزان و به این معناست که اگر ما در سراسر کشور فعالیتی را انجام دهیم که دانش آموزان در آن نقش آفرینی نکنند، ما آن فعالیت را فعالیت سازمان دانش آموزی به حساب نمیآوریم؛ در حالی که برای نقش آفرینی دانش آموزان، ما ۵۴ پویش و فعالیت را در طول سال تحصیلی در مناسبتهای مختلف طراحی کرده ایم.»
اسماعیل بحری زاده اضافه کرد:«مراسم شور عاطفهها یک موقعیت یادگیری و تربیتی بیبدیل برای دانش آموزان است تا انفاق و نوع دوستی را تمرین کنند.»
وی خاطرنشان کرد: «این پویش با همکاری و همراهی کمیته امام خمینی(ره) و مساعدت و همکاری نهادهای مختلف از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور برگزار میشود.ر
قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی کشوری در ادامه افزود: «امروز در مراکز استان ها و در ادارات کل آموزش و پرورش کشور و ۷۲۰ منطقه آموزش و پرورش، برای تمرین انفاق و نوع دوستی دانش آموزان، جشن شور عاطفهها برگزار میشود، درخواست ما از همه دانش آموزان عزیز به ویژه پیشتازان، اعضای نمایندگان مجالس دانش آموزی و خبرنگاران دانش آموزی خبرگزاری پانا این است در این مشق مهربانی شرکت کنند و آنچه برای ما مهم است این است که مشق مهربانی و محبت، سرمشق زندگی دانش آموزان قرار بگیرد و در این موقعیتها انفاق و نوع دوستی را یاد بگیرند و هنگامی که در آینده جزو شخصیتهای بزرگ اجتماعی شدند آموخته باشند که چگونه انفاق کنند و این را در عمل نشان دهند.»
بحری زاده در ارتباط با نقش دانش آموزان در این زمینه اظهار کرد: «نقش دانش آموزان این است که از موقعیتی که برایشان فراهم شده است به نحو احسن استفاده کنند، بخش مادی و میزان کمک دانش آموزان در این شور و انفاق برای ما خیلی مهم نیست، چه بسا که آن چیزی که برای ما مهم است حضور و شرکت دانش آموزان در این برنامه است. یک دانش آموز ممکن است با نقاشی در این شور و انفاق شرکت کند و برای ما بسیار ارزشمند است، دانش آموزی ممکن است دلنوشته بنویسد و دانش آموزی در مراسم حضور داشته باشد که باعث شکوه مراسم شود. فردیهم ممکن است کمک نقدی یا غیرنقدی کند. همه حضورها برای ما ارزشمند است و امیدواریم دانش آموزان نقششان را در این حوزه پررنگ کنند.»
*خبرنگار دانش آموز پانا؛ نگار مهدی دوست
ارسال دیدگاه