تامین ۶۷۰ دستگاه گوشی و تبلت توسط آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

بیرجند(پانا) - به همت سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌جنوبی وباهمکاری مدیریت آموزش وپرورش بیرجند و کمیته امداد حضرت امام و انجمن اولیا و مربیان، همزمان با سراسر کشور، شور عاطفه‌ها با عنوان پویش تهیه مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان محروم و نیازمند به صورت نمادین در محل دبستان دخترانه علامه حلّی بیرجند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تامین ۶۷۰ دستگاه گوشی و تبلت توسط آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی

در این مراسم که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت و معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان و جمعی دیگر از مدیران شهرستان برگزار شد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با قدردانی از تمامی خیرین و فرهنگیان که در سال گذشته در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش، گام برداشتند، گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل گروه‌هایی برای کمک به خانواده های آسیب دیده از کرونا، با حمایت اولیا و تلاش مدیران و مسوولان قریب به ۷ میلیارد تومان برای این منظور جمع آوری شد و علاوه بر این از سوی همکاران ما حدود ۷۰ دستگاه گوشی و تبلت و توسط اداره کل آموزش و پرورش استان هم ۶۰۰ دستگاه گوشی و تبلت برای استفاده دانش آموزان نیازمند تهیه و تقدیم شد.

رتبه های استانی و کشوری دانش آموزان شهرستان بیرجند

محمدحسین یکّه خانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: همچنین با تلاش معلمین و برنامه ریزی مدیران و حمایت مسوولان استانی، دانش آموزان شهرستان بیرجند رتبه اول استان را در امتحانات کتبی نهایی کسب کردند و شهرستان بیرجند تنها شهرستان کشور بود که آموزش و پرورش آن در شرایط کرونایی دچار اُفت نشد.
به گفته وی، در جشنواره نوجوان خوارزمی که در ۶ رشته برگزار شد نیز رتبه اول در ۵ رشته به دانش آموزان شهرستان بیرجند تعلق گرفت و باید نهایت تلاش خود را برای رشد و شکوفایی چنین دانش آموزان خوبی به کار بگیریم.
وی در پایان از چاجی، مدیر دبستان دخترانه علامه حلّی بیرجند که به لطف همراهی اولیا، در فرایند تولید محتوای آموزشی از بهترین مدارس کشور است قدردانی کرد.
محمدرضا بااطمینان رئیس سازمان دانش آموزی استان هم با بیان اینکه این آیین در حقیقت همان جشن عاطفه هاست که به دلیل تقارن با ایام عزاداری ماه صفر تحت عنوان شور عاطفه ها در سراسر استان برگزار می شود، گفت: سازمان دانش آموزی در استان در راستای ارتقای سطح مهارت های دانش آموزان مشارکت دارد و برای این منظور هر ساله در ابتدای سال تحصیلی و در آستانه سال نو برای کمک به دانش آموزان محروم، جشن عاطفه ها برگزار می شود.

تامین ۴۵۰ بسته تحصیلی توسط انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه علامه حلّی بیرجند

بااطمینان با اشاره به اینکه این ایثار و فداکاری و کمک به همنوع از جمله فعالیت های اجتماعی است که باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، افزود: در راستای آیین شور عاطفه ها با همت مدیریت دبستان دخترانه علامه حلّی و انجمن اولیا و مربیان این آموزشگاه، تعداد ۴۵۰ بسته تحصیلی شامل مایحتاج آموزشی و لوازم اتحریر دانش آموزان نیازمند هر یک به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تهیه شده است که قابل تقدیر است.

مهدی خزاعی، مدیر کمیته امداد شهرستان بیرجند هم با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم و کرونا، نیک اندیشی مردم برای کمک به اقشار آسیب دیده به اشکال مختلف به ظهور می رسد، گفت: با توجه به مشکلاتی که برای کسب و کارها به وجود آمده، خیلی از خانواده ها در تنگنا قرار گرفته اند اما در هر حال، تعلیم و تربیت نباید تحت الشّعاع این مشکلات قرار گیرد و باید متناسب با این شرایط سخت، حرکت کنیم.

اجرای رزمایش تهیه و توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی با اعتبار ۲ میلیارد تومان در سطح استان

خزاعی با ذکر اینکه هر قدمی که برای رفع مشکلات معیشتی و تحصیلی خانواده های نیازمند توسط خیّرین برداشته شود تا سالهای سال در زندگی آن خیّرین نمود خواهد داشت، افزود: امروز در قالب رزمایش در سطح استان و شهرستان بیرجند با یک هم افزایی بالغ بر ۸ هزار بسته تحصیلی با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در راستای ساماندهی خدمات، اولین مرکز نیکوکاری فرهنگی با رویکرد ارتقای زمینه تحصیلی در سطح شهرستان در بیرجند ایجاد شده است.
در پایان این مراسم، دانش آموزان و مسوولین، کمک های خود را به شور عاطفه ها اهدا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار