یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس پاسخ داد؛

نگرانی از بازگشت بدون کنترل زائران اربعین به کشور؛ موج ششم کرونا در راه است؟

تهران (پانا) - عملیات بازگشت زائران اربعین حسینی در سال 1400 به کشور آغاز شده و با توجه به فروکش کردن موج پنجم بیماری کرونا در ایران، ‌نگرانی‌ها از گسترش شیوع کرونا و موج ششم بیماری افزایش یافته است. عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید وزارت بهداشت باید تدابیر لازم برای بازگشت ایمن زائران را فراهم کند.

کد مطلب: ۱۲۱۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از بازگشت بدون کنترل زائران اربعین به کشور؛ موج ششم کرونا در راه است؟

دولت عراق امسال برای اولین باز پس از همه‌گیری کرونا، با ورود زوار برای شرکت در مراسم اربعین موافقت کرد. بر اساس سهمی که عراق اعلام کرده بود، 60 هزار ایرانی امسال می‌توانستند در این مراسم شرکت کنند که با برداشت محدودیت‌های اخیر، این عدد به بیش از 90 هزا ر نفر رسیده است. پس از برگزاری مراسم اربعین فرایند بازگشت زائران نیز آغاز شده است. از طرفی شیب کرونا در کشور نزولی شده است و نگرانی‌ها از ورود بدون کنترل زائران اربعین در کشور نیز بیشتر شده است زیرا هنوز سطح واکسیناسیون در کشور به حالت مطلوب نرسیده است و برای ایمنی جامعه باید 70 درصد مردم در برابر کرونا واکسینه شوند.

محمدعلی محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این نگرانی‌ها به ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشت ایمن زائران اربعین به کشور اشاره کرد و گفت: «اکنون بعد از چندین هفته از اوج پیک پنجم کرونا کشور به مرحل فروکش کردن این پیک رسیده است و ضرورت دارد که وزارت بهداشت و وزارت کشور تمهیدات لازم برای بازگشت ایمن زائران اربعین را به‌کار بگیرند تا شاهد افزایش بیماری کرونا نباشیم.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم انجام تست PCR از همه زائران اربعین گفت:‌ «ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده که در هنگام بازگشت زائران از آنها تست پی سی آر گرفته می شود، این تست سریع خواهد بود با این وجود با توجه به حجم وسیع بازگشت زائران، باید ستاد کرونا تدابیر لازم اتخاذ کند تا افراد مبتلا قرنطینه شوند.»

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه باید از ورود افراد مبتلا به کرونا به کشور جلوگیری شود، گفت: «با توجه به نوع و میزان چرخش ویروس در میان زائران، ممکن است با افزایش بیماران مواجه شویم اما این امر با توجه به چرخش ویروس، در چگونگی و میزان انتقال و ابتلاء تاثیرگذار خواهد بود.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکسیناسیون کرونا خاطرنشان کرد: «مردم تاکنون پروتکل‌ها را رعایت کرده و بسیاری واکسن زده اند و برای آنکه مجددا شاهد شیوع گسترده این ویروس نباشیم باید از زائران تست PCR گرفته شود و برای انجام آن نیز پایگاه‌هایی در مناطق مرزی مستقر شوند، تا افراد مشکوک و مبتلا از افراد سالم جدا شوند و شاهد پیک بعدی کرونا نباشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار