در حاشیه آیین زنگ ملی ایثار و مقاومت؛

زنگ ایثار و مقاومت به صدا در می‌آید تا یاد، خاطره و سیره عملی شهدای گرانقدر در جامعه زنده بماند

تهران(پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین کارکرد تشکل‌های دانش‌آموزی را کادر سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۲۱۸۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
زنگ ایثار و مقاومت به صدا در می‌آید تا یاد، خاطره و سیره عملی شهدای گرانقدر در جامعه زنده بماند

آیین زنگ ملی ایثار و مقاومت به همت وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت تشکل های دانش آموزی برگزار شد. در حاشیه این مراسم؛ اسماعیل بحری زاده؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام سازمان دانش آموزی با خبرنگار پانا به گفت و گو نشست.

دفاع مقدس؛ گنجینه‌ای سرشار از آموزه‌های تربیتی است

اسماعیل بحری زاده گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس زنگ ایثار و مقاومت به صدا در می‌آید تا یاد، خاطره و سیره عملی شهیدان والامقام به ویژه شهدای دفاع مقدس در سطح جامعه زنده بماند. و برای نسل‌های بعد از جنگ مخصوصاً دانش‌آموزان کنونی کشور، جایگاه آن قهرمانان ملی معاصر به عنوان الگوهای برتر تربیتی تبیین شود.

وی افزود: دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای سرشار از آموزه‌های تربیتی است که این آموزه‌ها فرازمانی و فرامکانی هستند. صدای این زنگ باید با رساترین نوا و دلنشین‌ترین آهنگ به گوش جوانان و نوجوانان عزیز که آینده‌سازان کشور و پیشگامان تمدن نوین اسلامی‌اند برسد. تا با الگوگیری از شهیدان والامقام، سطح آرمان‌ها، اهداف و آروزهای خود را هم‌طراز با قله‌های رفیعی که شهیدان فتح کردند ارتقاع بخشند. در همین راستا تبیین چیستی، چرایی و چگونگی دفاع مقدس برای نسل کنونی و نسل های آینده ضرورتی مهم و غیر قابل اجتناب است.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی افزود‌: شهیدان و رزمندگان دفاع مقدس الگو های تربیتی پرورش یافته در مکتب امام خمینی‌(ره) و انقلاب اسلامی هستند و قطعاً جامعه ما در حال حاضر و در دوره‌های بعد از این گنجینه بسیار مهم فرهنگی و ارزشمند برای رسیدن به اهداف متعالی خود و پیمودن گام دوم انقلاب بهره خواهد برد.

۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس نشانه کارکرد هوشمندانه و مطلوب آنها در آن دوران بوده است

بحری‌زاده در ادامه در ارتباط با ارزش تشکل‌های دانش‌آموزی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای تشکل‌های دانش‌آموزی، کادر‌سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. نظام تعلیم و تربیت و تشکل‌های دانش‌آموزی در دوران دفاع مقدس با تربیت فرماندهان جوانی که مدیریت جنگ را برعهده داشتند، درخشیدند و تقدیم ۳۶هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس نشانه کارکرد هوشمندانه و مطلوب آنها در آن دوران بوده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: این انقلاب همچون رودی جاری است و تا رسیدن به اقیانوس تمدن نوین اسلامی ادامه خواهد داشت و در مواجهه با بحران‌ها، مشکلات و چالش‌های خصمانه متعددی که بر آن تحمیل می‌شود، نیاز به جوانان و نوجوان با انگیزه و توانمندی دارد که از کیان این کشور دفاع کنند‌، و در تمامی جبهه‌هایی که از جانب دشمن با چالش مواجهه شده است اعم از جبهه نظامی، فرهنگی، علمی و عقیدتی و... مقاومت نمایند. همچنانکه قهرمانان و اسطوره‌هایی که در طول دفاع مقدس در برابر یکی از مجهزترین ارتش‌های آن زمان دنیا که از جانب تمامی کشورهای بلوک شرق و غرب تامین تجهیزاتی و اطلاعاتی می‌شد، مقاومت کردند و در حال حاضر الگوی دانش آموزان آینده ساز ایران و اسلام هستند. نمونه معاصر آن سید شهیدان مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی است که با همان ایمان و اخلاص مثال زدنی، راه نورانی مقاومت و جهاد اسلامی را روشن نگاه داشت. اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی با پیروی از این قهرمانان، خود را در مسیر این رود جاری قرار می‌دهند و روح و جان خود را با تعالیم انسان‌ساز و حیات بخش انقلابی جلا داده و به رشد و تعالی می رسانند.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ محمد جواد نوائیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار